© Burgas24.bg | | Бургаските автоинструктури са категорично против поставянето на камери в учебните автомобили. Това каза Митко Кижев, член на Управителния съвет на регионалния съюз на автоинструкутрите. Тази мярка е включена в проекта за промяна на Закона за движение по пътищата. По думите на Кижев, поставянето на камери няма да подобри качеството на учебния процес и няма да съдействат за по-добра подготвеност на кандидат-водачите. Според него така се нарушава основният метод на обучение-индивидуалният подход."Монтажът на камерата ще създаде разсейване на кандидата и огромното притеснение от това, че го наблюдават", категоричен е Кижев. Бургаските автоинструктури се обявяват и против глобите, които са приложени в проекта за промяна на закона, тъй като предвидените санкции са в размер от 500 до 5000 лева. Съюзът на автоинструктурите е против въвеждането на глоба за неправилно водене на учебната документация. „Регионалният автоинструкторски съюз-Бургас, съответно и Националният съюз, се противопостави и отхвърли този проект за промени в Закона за движение по пътищата. Искаме да преминем от разрешителен към регистрационен режим", заяви Кижев. По неговите думи, разрешителният режим на работа при автоинструктурите създава предпоставки за корупционни схеми.Националният институт на автоинструктурите иска да премине от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията към Министерството на образованието, младежта и науката, заяви Митко Кижев. По неговите думи, в момента автоинструктурите работят по учебни програми и хорариуми, които са спуснати от министъра на образованието, младежта и науката. От националния съюз настояват регистрацията на учебната дейност и контролът да се извършва от Министерството на образованието, младежта и науката. „От 2002 година нещата са концентрирани изцяло в Министерството на транспорта и по-точно в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация". От нея се получава разрешително за работа. Тя извършва контрол на качеството на учебния процес, материалната база и учебната документация. Тя провежда и изпитите за правоспособност на моторно превозно средство", каза Кижев. „От началото на 2008 година сме поставени в условия да изпълняваме нормативни документи, чрез които бяха създадени изкуствени учебни центрове с ненужен административен персонал, скъпа материално-техническа база и сложни трудово-правни и финансови отношения", заяви той. От Националния автоинструктурски съюз предлагат да се проведе дискусия в бранша, на която да бъдат разгледани с няколко проблема. „Предлагаме да се разработи нов Закон за движение по пътищата. Да се обединят наредбите 31, 36, 37, 38 и 39 на Министерството на транспорта в един Закон за автомобилния инструктор. Като този закон да е с ясни правила за обучение, изпити, изисквания към водачите, изисквания към материална база, със задължения, права и по-големи отговорности", обобщи Кижев.
Масовата цена на шофьорските курсове в област Бургас е 740 лева, каза още Митко Кижев. В тази такса се включват 620 лева за 31 практически часа зад кормилото на колата и отделно изпитни такси и теоретичното обучение, което се провежда за 40 часа. Цените са такива след влизането в сила на Наредба 37 от Закона за транспорт през 2007 година, каза Кижев. „Трудно е да заявим, че тези 31 часа за практическа подготовка са достатъчни. Въпросът е индивидуален за всеки кандидат", коментира той. „Може да се намери и много под тази цена, но ще е за сметка или на качеството на обучение, или ще има включени по-малко учебни часове. Въпросът за легитимността е доста остър. Получава се лична уговорка между кандидат и обучаващ", каза Кижев.
Източник: Агенция "Фокус" |