Националният институт на автоинструктурите иска да премине от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията към Министерството на образованието, младежта и науката, заяви Митко Кижев. По неговите думи, в момента автоинструктурите работят по учебни програми и хорариуми, които са спуснати от министъра на образованието, младежта и науката. От националния съюз настояват регистрацията на учебната дейност и контролът да се извършва от Министерството на образованието, младежта и науката. „От 2002 година нещата са концентрирани изцяло в Министерството на транспорта и по-точно в Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация". От нея се получава разрешително за работа. Тя извършва контрол на качеството на учебния процес, материалната база и учебната документация. Тя провежда и изпитите за правоспособност на моторно превозно средство", каза Кижев. „От началото на 2008 година сме поставени в условия да изпълняваме нормативни документи, чрез които бяха създадени изкуствени учебни центрове с ненужен административен персонал, скъпа материално-техническа база и сложни трудово-правни и финансови отношения", заяви той. От Националния автоинструктурски съюз предлагат да се проведе дискусия в бранша, на която да бъдат разгледани с няколко проблема. „Предлагаме да се разработи нов Закон за движение по пътищата. Да се обединят наредбите 31, 36, 37, 38 и 39 на Министерството на транспорта в един Закон за автомобилния инструктор. Като този закон да е с ясни правила за обучение, изпити, изисквания към водачите, изисквания към материална база, със задължения, права и по-големи отговорности", обобщи Кижев.
Масовата цена на шофьорските курсове в област Бургас е 740 лева, каза още Митко Кижев. В тази такса се включват 620 лева за 31 практически часа зад кормилото на колата и отделно изпитни такси и теоретичното обучение, което се провежда за 40 часа. Цените са такива след влизането в сила на Наредба 37 от Закона за транспорт през 2007 година, каза Кижев. „Трудно е да заявим, че тези 31 часа за практическа подготовка са достатъчни. Въпросът е индивидуален за всеки кандидат", коментира той. „Може да се намери и много под тази цена, но ще е за сметка или на качеството на обучение, или ще има включени по-малко учебни часове. Въпросът за легитимността е доста остър. Получава се лична уговорка между кандидат и обучаващ", каза Кижев.
Източник: Агенция "Фокус"