© | На среща в Общината бе оповестена заповед на кмета Димитър Николов за предприемане на превантивни мерки за осигуряване на нормалното функциониране на инфраструктурните мрежи, снабдяването, обслужването и услугите, както и за намаляване последствията за населението при усложнена зимна обстановка през зимен сезон 2012-2013 година.Тя гласи следното:
1. Кметовете, кметските наместници на съставните селища, директорите на териториални дирекции, директори на общинските предприятия и управителите на общинските фирми, да проведат ефективна превантивна дейност с цел създаване на условия за осъществяване на непрекъсната и безаварийна работа при зимни условия.
2. Областно Пътно Управление-Бургас да организира дейностите по зимното поддържане на републиканските пътища от територията на община Бургас, съгласно сключени договори с Агенция "Пътна инфраструктура".
3. Консорциум "Титан-Бургас" ДЗЗД, изпълнител по договор с Община Бургас за зимно поддържане и снегопочистване на улиците, тротоарите, площадите и други места за обществено ползване на територията на гр. Бургас, да изпълни необходимите организационни и технически мероприятия за осигуряване на ефективна работа през зимния сезон, съгласно оперативния си план. С цел ефективната дейност и контрол при осъществяване на зимното почистване, след въвеждане на денонощно дежурство дежурният от фирмата е длъжен да се представи до 08.00 ч. и предаде информация на дежурния по Общински съвет по сигурност в общинския денонощен център по факс: 056/84-25-23, с данни за наличната дежурна техника, персонал, подсигурените материали и извършваните обходи за денонощието.
4. Фирма "Чистота" ЕООД, изпълнител по договор с Община Бургас за зимно поддържане и снегопочистване на общинските пътища, републиканските пътища в урбанизираната територия на гр.Бургас и главните улици на съставните селища и квартали, да изпълни необходимите организационни и технически мероприятия за осигуряване на ефективна работа, съгласно оперативния си план. С цел ефективната дейност и контрол при осъществяване на зимното почистване, след въвеждане на денонощно дежурство дежурният от фирмата е длъжен да се представи до 08.00 ч. и предаде информация на дежурния в общинския денонощен център по факс: 056/84-25-23, с данни за наличната дежурна техника, персонал, подсигурените материали и извършваните обходи за денонощието.
5. При възникване на усложнена зимна обстановка кметовете и км. наместници на съставните селища да организират приоритетното почистване на улиците в населените места, като изпълнителите по договорите за снегопочистване са длъжни да осигурят за своя сметка допълнителна техника и персонал, с които да обезпечат непрекъснато годно за експлоатация състояние на пътя.
6. Кметовете и кметските наместници на съставните селища, директорите на териториалните дирекции /за кварталите/ да поддържат връзка с фирмите -изпълнители за поддържане на градска и общинската пътна мрежа относно: наличност на материалите в базите, работата на техниката по снегопочистване и засилени действия при усложнени зимни условия. Същите са длъжни да предават информация за обстановката и извършващите се дейности по снегопочистването в съответното населено място на дежурния по Общински съвет по сигурност в община Бургас на телефон: 056/84-15-60 до 08.30 часа. Обобщената информация за обстановката на територията на община Бургас до 08.45 часа, да се предава на дежурния по Областен съвет по сигурност. При рязко влошаване на обстановката информацията да се предава незабавно.
7. При възникване на сложна зимна обстановка, приоритетно да се почистват тези участъци от общинската пътна мрежа, които водят до основни инфраструктурни обекти на електрическата, водоснабдителната и съобщителна мрежа, до обекти с непрекъснат режим на производство, до населени места, останали без стоки от първа необходимост и нуждаещо се от спешна медицинска помощ население.
8. Кметовете и км. наместници на съставните селища са длъжни да организират дежурство за наблюдение нивата на реките, язовирите и хидротехническите съоръжения, разположени на тяхна територия, и при опасност от наводнения да подават своевременна информация на дежурен в общинския денонощен център.
9. В и К Бургас-ЕАД да създаде необходимата организация за бързото отстраняване на възникнали аварии по водопреносната мрежа, свързани с разливания и замръзвания на питейна вода върху участъци от пътната и улична мрежа.
10. Ръководителите на КЕЦ /Клиентските енерго центрове/-Бургас към "ЕВН България Електроразпределение" АД да организират дейностите по бързото отстраняване на възникнали аварии по електропреносната мрежа и нейните съоръжения на територията на общината, като при възникване на големи аварии и срив на електрозахранването да уведомяват дежурния по Общински съвет по сигурност.
11. Чрез Регионална Здравна Инспекция - Бургас да се проведат необходимите мероприятия по подготовката на всички медицински заведения и центрове на територията на община Бургас с оборудвани санитарни автомобили, осигуряване на резерв от лекарствени средства за оказване на спешна медицинска помощ на нуждаещото се население от общината при усложнени зимни условия.
12. При провеждане на спасителни и неотложни аварийно-възстановителни работи в общината при усложнена зимна обстановка, да се изпълняват разпорежданията на Общински щаб, създаден със заповед на кмета в съответствие с чл.65, ал.1 т. 7 от Закона за защита при бедствия.
На срещата присъстваха представители на Община Бургас, Пожарна, Полиция, Затвора, Военен гарнизон - Бургас, общинските фирми "Бургасбус", "Чистота", "Хляб и хлебни изделия", фирма "Титан Бургас", фирма "Черноморски солници", "Лукойл Нефтохим Бургас", ВиК - Бургас, БЧК Бургас, Пристанище Бургас и др. |