Бургас скоро може да разполага с второ градско летище, съобщи Константин Бачийски, който заедно със своя юридически и икономически екип изготви необходимата документация за лицензирането на летище Равнец.
Ако летището бъде лицензирано възможно най-скоро, то ще покачи значително рейтинга и на новата индустриална зона "Равнец“, давайки ѝ шанс да влезе в списъка на инвестиционните дестинации у нас, където все още не успява да се класира пред Пловдив, София, и дори общата Ямбол/Сливен.
Амбициозният план на Бачийски е авиобазата в Равнец да се развие до летище за карго полети, свързващо трафика на товари в целия свят. През последните пет години той влага сериозен личен капитал и време, за да изготви и представи идейния проект пред крупни инвеститори, участвайки в най-големите световни форуми в Азия, Европа и Русия. До момента проектът е получил висока оценка отвън.
"Не разчитаме само на чуждестранните инвеститори, а като алтернатива за развитието и финансирането, сме поискали проектът да бъде включен в Националния план за възстановяване и устойчивост. Моята визитка винаги са били действията ми. Видях как една прекрасна възможност за реално развитие на региона ни е на път да се превърне в зелени площи, вместо да се превърне в работещо летище. Вложих всичките си усилия в тази посока. Вярвам, че работата ми в полза на обществения интерес има смисъл. Ако проектът не се реализира, загубите ще са само за моя сметка, но в противен случай – ползите ще са за цяла България“, каза Константин Бачийски.
През 2019 той обяви публично свой план за развитие на потъналата в разруха авиобаза. Тогава предложи да се извърши трансформиране на бившето военно летище в индустриална зона със статут на Свободна безмитна зона с възможност за обслужване на "карго“ товари.
Малко по-късно Община Бургас обяви намерение да заличи изцяло функционирането на двете писти на летището.
С подписка, организирана от Константин Бачийски, в която се включиха над 3000 бургазлии с искане пистите да бъдат съхранени, Общинската администрация беше принудена да отстъпи и да оттегли своя проект.
"Още тогава обявих, че не искам да имам монопол върху идеята за проекта в Равнец, защото тя е толкова обществено значима, че реализирането й може да превърне Бургас във финансов, икономически и търговски център“, сподели Бачийски.
Той не скри радостта си от това, че със стъпки в тази посока вече се е ангажирал държавният глава
Румен Радев, както и министри от служебния кабинет.
Едно от последните ключови условия, за да бъдат изпълнени изискванията за създаване на международно летище, е изграждането на ограда около авиобазата, за да се осигури безопасността на летищния комплекс и да се отстрани възможността за неоторизиран достъп на хора, животни и машини до пистите.
Тъй като терените на старата авиобаза вече имат статут на общинска собственост, разходите по изграждането на оградата трябва да бъдат осигурени от Община Бургас.