Бургас пуска своите първи Viber стикери
Община Бургас пуска от днес своите първи стикери във Viber - едно от водещите приложения за комуникация по целия свят. Бургазлии и приятели на града ще могат да предават своите чувства и настроения на близките си чрез 12 забавни стикера на морска тематика, като по този начин ще популяризират града като туристическа дестинация.
Община Бургас е първата в България, която използва Viber, за да отбележи ключово събитие за региона, каквото е домакинството на международната инициатива Европейски морски ден (31 май - 1 юни 2018).
Началото на масовата размяна на бургаските Viber стикери бе дадено при откриването на хакатон "Цифровият град и аз" в присъствието на комисаря по въпросите на цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел.
Цялата следваща седмица е посветена на събития и проекти, свързани с морската тематика и ключовата инициатива на Интегрираната морска политика на ЕС. Това е "седмицата на Бургас" в Българското председателство на Съвета на ЕС, в която градът ще домакинства събитие, организирано съвместно с Комитета на регионите и срещата на високо равнище на министрите от черноморските държави, както и многобройните инициативи от програмата на Морския фестивал.
Viber се ползва от близо 1 милиард потребители по целия свят, а водещата мисия на приложението е да им помага да общуват лесно и свободно като в същото време гарантира уникално съдържание. Цветните, забавни и остроумни стикери на Viber са едно от най-използваните средства за изразяване, за 60 секунди във Viber се изпращат над 300 000 стикера по целия свят.
Забавните картинки са дело на екип от млади дизайнери, програмисти, аниматори, фотографи, хора, които обичат града си и са обединени около идеята на ИКТ Клъстер Бургас, активно подкрепена от Община Бургас и общинско дружество "Иновационни системи - Бургас" ЕООД.
Според създателите на бургаските Viber стикери, идеята и нейната успешна реализация са едно намигане към сериозния живот и повод за още една усмивка.