В няколко поредни седмици жителите и гостите на Поморие, Равда и Созопол имаха възможност да дегустират избрани продукти от собствени марки на Lidl. Над 6000 човека се включиха в дегустациите, като освен да опитат, клиентите на веригата имаха възможност и да гласуват за всеки от продуктите.
Със 100% одобрение в Созопол са цели три продукта – бира Perlenbacher, Argus Maestic и италиански сладоледи Gelatelli. В Равда първото място с по 97% одобрение си делят бира Argus светло и сирене в саламура “Родна стряха". Първото място в Поморие е за сладолед щрудел Gelatelli Premium с 94% одобрение.
Второ място с 97% одобрение в Созопол е за сладолед щрудел Gelatelli Premium, докато в Равда на второ място с по 96% одобрение отново има три продукта – кашкавал от краве мляко по БДС, луканка от българско месо “Родна стряха" и мини сладоледите Gelatelli. Второто място в Поморие си делят бира Аrgus и италиански сладоледи Gelatelli, които са с по 92% одобрение.
На трето място в Созопол с 83% одобрение се нареждат мини сладоледите, а в Равда отново съревнованието е било изключително оспорвано и 3 продукта са с еднакъв процент на одобрение 95%. Това са франкфуртери Pikok, сладолед щрудел Gelatelli Premium и италиански сладоледи Gelatelli различни видове. Третото място в Поморие е за деликатесна шунка Dulano с 86% одобрение.
Клиентите на Lidl имаха възможност да опитат общо 12 продукта от собствени марки на Lidl, разпределени в четири категории - млечни, колбаси, сладоледи и бира.
Продуктите, представени в дегустациите, са сред участвалите в мащабен вкусов тест, проведен за веригата от IPSOS България в началото на годината. В него са взели участие 4600 респондента, които са тествали 199 продукта от 24 собствени марки, а резултатите са изведени на база 19 900 получени оценки. Проучването е проведено по метода на т.нар. сляп тест (blind test), при който тестващите не виждат опаковките на продуктите и не разполагат с информация за марка или производител, за да може оценката им да бъде безпристрастна. Резултатите по продуктови категории показват, че 85% от българите одобряват вкуса на млечните продукти, собствени марки на Lidl, 81% одобряват вкуса на бирата, 92% одобряват вкуса на сладоледа, а 84% от българите одобряват вкуса на колбасите собствени марки.
До месец ноември 2019, дегустации ще има във всички градове, в които има магазини от веригата, а допълнителна информация за най-големия вкусов тест на продукти, собствени марки на Lidl, както и за графика на дегустациите, можете да намерите на https://www.lidl.bg/kachestvo