Писмо с 11 въпроса изпратиха от клуб "Безопасни улици" до община Бургас и до арх. Владимир Милков, председател на "Съюз на архитектите"- Бургас. В него членовете от клуба питат кое налага преобразуването на кръстовище "Трапезица" в кръгово и дали това е необходимо, след като има изготвен проект за пътен възел "Запад", който цели да не допуска транзитния трафик в града.
"Във връзка с това писмо в обществото има едно неразбиране. Ние не сме против изграждането на кръгово кръстовище там, сме против начина, по който искат да бъдат направен. Според нас този проект изцяло противоречи на съвременните транспортни и инфраструктурни политики, които се правят в населените места. Не говорим за околовръстни пътища, а за проект в населено място.
Едни от най-важните неща, които не са засегнати в проекта и с които се съобразяват всички съвременни специалисти, това са така наречените основни пешеходни маршрути. По такива маршрути задължително пешеходецът се оставя да върви по земята, а не се качва по пасарелки и не се правят подлези, за да минава от там. Друго, за да може едно кръгово кръстовище да има пропускливост, преди това кръгово кръстовище по улиците, които водят към него, трябва да се успокои движението.
В някои държави има закон за успокояване на движението. Това става с редица мерки, за да не може по улиците, които водят към такива кръстовища, да не се вдигат големи скорости. Защото в крайна сметка целият този трафик се забива в това кръстовище и става една голяма тапа", каза Михаил Попов, секретар на фондация "Безопасни улици от Валя".
По думите му, въпреки че са спрени средствата за изграждането на обходния път, той така или иначе рано или късно ще бъде построен.
"Защо е необходимо да кърпим положението за една или две години и да се дадат 3,8 милиона лева. Не може ли да изчакаме още? Целият този трафик вместо да го вкарваме в града да си минава по обходния път и няма ли това да е по- удобно и по-благоприятно за живеещите и гостите на града", пита Попов.
Източник: радио "Фокус"