"Макар и с леко завишени цени на туристическия пакет продажбите постигнаха положителен резултат с ръст на валутните приходи между 3.5 до 3.8%", заяви Иванов. По негови изчисления сезонът е донесъл на областта около 1 млрд. евро. Най-търсени са били хотелите от висока категория - три и четири звезди. Най-голям е бил интересът към к.к. "Слънчев бряг", където масово са се търсели хотели, предлагащи услугата "ол инклузив". "Някои от туристическите фирми от Обзор до Царево завишиха валутните си цени с 15 - 20%. Безпокойствието беше голямо не те постигнаха резултати, с които създадоха възможността за едно обогатяване на предложения "ол инклузив", коментира Иванов.
Руските граждани започнаха да планират своите ваканции, отбеляза той. В същото време Слънчев бряг се утвърждава като предпочитана дестинация за младежки туризъм. Черноморските общини са предложили интересни програми за развлечение на организирани и индивидуални туристи. "Засили се интересът на водещи круизни компании към Пристанище - Бургас, особено след откриването на неговия пасажерски терминал", допълни Иванов като каза, че бургаският порт очаква 8 лайнера през 2014 г. като цифрата не е окончателна.
Ръст се забелязва на туристите от Беларус, Украйна, Финландия, Русия, Австрия, Норвегия, Словакия, Полша. Висок е ръстът на английския пазар - около 5%, както и на шведския - около 4%. Ръстът на израелския пазар е около 1%.
На чешкия пазар обаче има спад с около 24%, на холандския - 22%, германския - 12%, ирландския - 8% и арменския - 7%. Според Иванов за този спад, трябва да се направи сериозно маркетингово проучване за нивото и качеството на предлаганите услуги, спрямо наши конкурентни дестинации. По неговите думи, трябва да се обърне внимание на квалификацията на кадрите и спазването на Европейските директиви, касаещи туризма и туристическите услуги. Туристическият поток е разделен на бедни и много богати туристи, смята Иванов. Стъпили сме и на нови пазари като Швейцария, Катар, Испания, Саудитска арабия, Обединените арабски емирства.
Източник: Радио "Фокус"