Кърпежи на пътната настилка и асфалтиране на улиците предстоят в града. Това каза инж.
Чанка Коралска, заместник-кмет по строителството в Община Бургас. По нейните думи, направен е обход на проблемните участъци на територията на общината, като ремонтните дейности ще започнат възможно най-скоро.
"От всички териториални дирекции сме получили сигналите за опасни дупки, съответно нашите експерти са направили огледите и са започнали подготовка. Всички фирми са в готовност да правят асфалтови кърпежи", обясни инж. Коралска.
По думите й, ще се започне от централните пътни артерии, след което ремонтирани ще бъдат и улиците, които са разположени във вътрешността на кварталите. Реконструирана ще бъде и пътната отсечка Ветрен-Бургас, както и улиците "Одрин" и "Крайезерна".
"След последните дъждове има отворени дупки. Не са много големи, но ние превантивно трябва спешно да вземем мерки. В града по-лошо е състоянието на малките улици във "Възраждане" и вътре в комплексите, където няма извършван скоро цялостен ремонт", допълни тя.
"По селата имаме доста сигнали, но за съжаление на хората, които живеят по селата, оставяме ги на последно място. С приоритет са градските територии, където е съсредоточена голяма част от населението", допълни експертът.
По нейните думи, средствата, отпуснати за асфалтиране и кърпежи на улиците в града, са 5 млн. лева, като те са недостатъчни. "Аз съм готова да представя анализ пред Общински съвет, с който в случай, че има резерв в бюджета, да се гласуват допълнително средства. Това, което се показва от предишни години е, че около 8 млн. са средствата, които са необходими, за да можем да се справим с дупките по пътищата", поясни инж. Коралска.
Тя посочи, че предстои и освежаване на пътната маркировка в целия град във връзка с проекта за "Интегриран градски транспорт". "След въвеждането на част от новите обекти и реконструкция, във връзка с проекта за интегриран градски транспорт се наложи да бъде променена маркировката, създадоха се нови кръстовища, някъде се поставиха нови светофари. Това неминуемо върви с проекти, които изискват нова организация на движението, съответно и нова вертикална и хоризонтална сигнализация. Няма хаотично и безразборно подменяне на една маркировка с друга", каза още инж.
Чанка Коралска.
Източник: Радио "Фокус"