© Burgas24.bg | | Без изненади се оказа февруари за абонатите на ТЕЦ-Бургас. Докато в други градове клиентите на местните топлофикации са в шок от огромните сметки за миналия месец, в Бургас задълженията са почти идентични с тези януари.За отопление през най-студения месец за тази зима - февруари, 18 242 домакинства, или 66,6% от абонатите, ще трябва да платят до 30 лв., при 66,3% през януари. Други 21,4%, или 5 870 абонати, ще платят сметки между 30 и 60 лв., а задължения до 90 лв. имат 1728 или 6,3 %. Сравнително по-топлия януари е донесъл сметки до 60 лв. на 21,7% от абонатите, а сметки до 90 лв. са получили 6,2%. През миналия месец 3,1% са използвали топлинна енергия на стойност до 120 лв. Със задължения над 210 лв. са едва 0,3%, или 84 абоната.
При общите суми за парно и топла вода за февруари отново почти няма разлика с януарското потребление. 93% от всички клиенти на "Топлофикация- Бургас" ще получат сметки до 120 лв., като най-масовите, или 43,9%, са тези до 30 лв. 27,7%, или 7589 абонати, ще платят до 60 лв. Ползвателите със сметки до 90 лв. са 3967, което прави 14,5%. Бургазлии, които ще получат сметки между 90 и 120 лв. са 1896 - 6,9% .
Още миналата седмица от "Топлофикация- Бургас" успокоиха клиентите си, че не се очакват особени разлики между януарските и февруарските сметки. Разчетите за първите два месеца на 2012 сочат, че въпреки по-ниската с един градус средномесечна температура през февруари, подадената към клиентите топлоенергия е с 2,59% по-малко от януарската консумация. През януари 2012 битовите абонати на топлофикационното дружество са разходвали 17 968 MWh топлинна енергия при средномесечна температура 1,6 градуса и скорост на вятъра 4,9 m/s, докато през февруари подадената енергия е била 17 502 MWh при средна температура 0,6 градуса и скорост на вятъра 5,5 m/s.
Преди дни Държавната комисия за енергийно и водно регулиране отличи "Топлофикация- Бургас" на браншова среща, инициирана от Комисията по икономическа политика, енергетика и туризъм към НС. Високата събираемост на задълженията и традиционно ниската цена на предлаганата услуга станаха причина бургаското дружество да бъде дадено като пример за висока ефективност. |