ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Криминални
Институции
Общество
Други
Читателски
4874 проверки е извършила КЗП - Бургас през изминалата година | ||||||
| ||||||
4874 проверки е извършила КЗП - Бургас през изминалата година, 1308 са по жалби и сигнали. Това каза в интервю директорът на КЗП - Бургас Николай Стойков. През изминалата 2011 година КЗП има извършени 4874 проверки на територията на Бургаска област. "1308 от тях са извършени по жалби и сигнали, които сме получили в приемната в град Бургас или в т.н. временни приемни, които последните няколко години откриваме в началото на туристическия сезон по Черноморието - в Сл. бряг, Приморско, Созопол, Царево. Сам по себе си броят на жалбите за миналата година говори, че потребителската култура с всеки един ден се увеличава т.е. хората все по-често търсят своите права. Хубаво е да се знае, че освен права всеки от нас като потребител има и своите задължения", каза още той. "Изконното право на всеки един потребител е да получи предварителна информация за стоката, която го интересува, която иска да закупи и за услугата, която иска да ползва. Задължение на търговеца е той да му я предостави. Задължение на потребителя е той да се запознае с тази предварителна информация и чак тогава да направи своя правилен избор коя стока ще предпочете и в какви параметри ще бъде неговия избор. Нашата практика сочи, че затихваща тенденция е, че потребителите не винаги четат информацията върху стоката или ползват информационните материали, придружаващи стоката. Тенденцията през годините към момента е, че хората все по-често търсят своите права, както и услугите на КЗП в тази насока. Най-често хората се жалват при покупките и по-малко при ползването на услуги", допълни Стойков. "Стоковото разнообразие е изключително голямо на пазара, но като че ли най-много жалби получаваме за дефект на някаква техника, мобилни телефони, климатична техника, най-основно казано бяла и черна техника във всякакъв вид. По-малко са на услугите да кажем изработка на кухненско или спално обзавеждане, изработка на дограми и врати", обясни Стойков. От извършените проверки за 2011 година от регионална дирекция Бургас на Комисията за защита на потребителите 527 от тях са завършили със съставяне на актове за съставяне на административни нарушения. "Бих казал, че нарушенията са доста разнообразни. Една част от са по изискванията на Закона за защита на потребителя т.е. не са спазени, друга част от нарушенията са свързани с неспазването на Закона за туризма. По този закон Комисията е контролен орган от 1998 година, още първия Закон за туризма, съществуващ в България. Всяко лято се откриват т.н. временни приемни по Черноморието, които станаха традиция през последните години. В крайна сметка целта на тези приемни е да сме по-близо до потребителите и до търговците. Нарушенията в сферата на потребителската защита, както и по Закона за туризма са доста разнообразни, но има и такива при които се наблюдава някаква повторяемост. Едно от тези нарушения е свързано с намаленията на цените т.е. съобщението за намаленията на цените не е направено според изискванията на разпоредбите на Закона за потребителя. Има специална глава и специални изисквания за съобщение на такова намаление. Друго нарушение, свързано с разпоредбите по Закона за туризма, е липсата на грамажи в менютата при предлагането на напитките и храните в тях, липсата на ценоразпис на нощувките в средствата за подслон и местата за настаняване на рецепция и в стаите, което е изискване, неводене на регистър за настанените туристи", обясни Стойков. "На 13 март беше проведена една среща на ръководството на КЗП в лицето на председателя на комисията Веселин Златев, г-н Масларски, член на комисията, Иван Бъчваров, гл. секретар и Емилия Елчинова, главен директор на Дирекция "Контрол на пазара" в КЗП, в София с представителите на големите търговски вериги. Бих казал, че формата на срещата бе в много голям мащаб. Присъстващите бяха много и имаше много голям интерес от страна на самите търговци, било то собственици или управители на тези търговски вериги, и в крайна сметка срещата беше направена с цел по-добра защита на потребителите при консумация на продукти от тези търговски вериги", посочи още Стойков. Той обясни, че липсата на цени или неточни цени на стоките в големите магазини е често срещано нарушение в Бургас. "Не бих казал, че е често нарушение, особено ако вземем база за сравнение първите години след приемането на закона, тогава търговците няма все още такава практика, не бяха свикнали с това изискване, а то е основно по Закона за защита на потребителя - съществуването на цена на стоката. То е включено и в раздела "Право на информация" преди да закупи потребителя стоката най-малкото трябва да знае каква е цената. Не бих казал към настоящия момент, че това е често срещано нарушение. Има го, не мога да кажа, че е напълно изчезнало, изкоренено от търговските практики, получаваме го и под формата на жалби и сигнали в приемната в град Бургас. Недопустимо е в един търговски обект за една и съща стока да има две цени. В този случай си има разпоредба от Закона за защита на потребителя и съответния търговец при установяване на такова нарушение търпи санкция", каза още той. Източник: Радио "Фокус" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Новини от Бургас:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Едър чернокоп заля пазара в Бургас
15:45 / 10.11.2024
Млад мотоциклетист от Люляково загина на място
10:04 / 11.11.2024
Второ земетресение у нас!
14:37 / 11.11.2024
Тежка катастрофа с много пострадали в Бургаско
15:42 / 10.11.2024
Шестима са в болница след катастрофата на пътя за Бургас
16:23 / 10.11.2024
Ето какво е състоянието на пострадалите в мелето на пътя Средец – Бургас
09:24 / 11.11.2024
Поредна издънка в "Пееш или лъжеш"
12:54 / 10.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета