Инж. Христо Гюров, началник отдел „Поддържане и ремонт на републиканската пътна мрежа" към ОПУ-Бургас, сподели за готовността на ОПУ - Бургас да реагира при евентуални обилни снеговалежи през зимата, в какво състояние е техниката, с която разполагат фирмите, отговарящи поддържането на региона и кои участъци в областта са най-опасни за движение при зимни условия .
Инж. Гюров има ли готовност Областното пътно управление-Бургас да реагира адекватно при евентуални обилни снеговалежи?
Фирмите, изпълняващи зимното поддържане на републиканските пътища на територията на ОПУ-Бургас имат готовност да извършат своите задължения при нормални зимни условия. При евентуални обилни снеговалежи, придружени със силен вятър е възможно пътищата да бъдат затваряни до утихване на вятъра, но тази мярка е предвидена само за крайни и екстремни ситуации.
Избрани ли са вече фирмите за зимното почистване на пътищата и кои са те?
Няма избрани нови изпълнители за зимното поддържане на републиканските пътища, разположени на територията на Бургаска област. Тъй като в документацията на всички участници бяха открити пропуски и са декласирани. Зимното поддържане ще се извършва от досегашните изпълнителичрез сключване на анекс към договорите. Това са фирмите „Бургаспътстрой" ЕАД за РПС Айтос, което включва общините Айтос, Руен и част от Камено, за РПС- Бургас, което включва общините Бургас, Созопол, Приморско и част от Камено, за РПС-Поморие, включващо общините Несебър и Поморие, за РПС Средец - община Средец и АМ „Тракия" и обходен път Карнобат. Пътно поддържане „Интерком роуд" - Бургас ще извършва зимното поддържане на РПС Малко Търново, което попада на територията на общините Малко Търново и Царево. „Пътстрой Карнобат" ЕООД, ще извършва зимното поддържане на РПС Карнобат, където попадат Карнобат и Сунгурларе.
Фокус: Колко души са ангажирани в зимната поддръжка на пътищата? Колко са машините и в добро състояние ли са те?
инж. Христо Гюров: За зимното поддържане на републиканската пътища в Бургаска област са ангажирани общо 218 машини и около 360 души. Мога да кажа, че долу горе състоянието им е добро.
Кой се грижи за опесъчяването? Имали достатъчно пясък и луга?
За опесъчаването и лугирането на пътищата се грижат фирмите, отговарящи за зимното поддържане. За момента те имат запаси от сол и луга за борба със заледяването по пътищата, като запасите ще се попълват поетапно, съгласно направените разходи на материалите.
Кой са проблемните участъци и ще бъдат ли приоритетно наблюдавани?
Проблемните пътища на територията на бургаска област са пътищата с висока интензивност на движението. Това са І-6 Венец-Бургас-Карнобат АМ Тракия, югозападен обход на град Карнобат, І-9 Обзор -Слънчев бряг - Бургас, ІІ-99 Бургас-Созопол, ІІ-79 Средец-Бургас и всички проходи - Ришки, Айтоски и Дюлински. С повишено внимание при ниски температури трябва да се преминава и през мостовете, защото настилката им често се заледява. Опасните участъци са сигнализирани с необходимите пътни знаци. Обръщаме внимание на водачите, че движението при зимни условия трябва да става с добре подготвени автомобили и с повишено внимание.
Източник: р. "Фокус" - Бургас