© Burgas24.bg | | Подписка от 1200 подписа от малкотърновци и официално писмо с пет точки ще бъде изпратено до Министерски съвет със запитвания за ремонта на пътя Бургас - Малко Търново. Малкотърновци ще изчакат около две седмици, за колкото, според тях, трябва да дойде официалният отговор. Жителите на региона се надяват на разбиране и диалог от властта, каза един от представителите на инициативния комитет Димитър Стоянов. "Ние помагаме на правителството с тази подписка - да "натиснат" фирмата, надзорниците, и който отговаря за този проект. Хората са готови да помогнат с каквото могат, за да стане пътят", каза Стоянов. По думите му - лошият път е основният проблем пред туристите да посещават региона и е огромен проблем за жителите през зимата. Става въпрос за 62 км път, в дупки, храсти, тесен, с разбит асфалт.Завършване на ремонта на моста над река Велека преди зимата е едно от основните искания на малкотърновци. "Да се довърши разбитото платно, а на това, което не е започнато, ремонтът да се отложи след зимата, за да се използват и двете платна. Заходът към моста и от двете страни е стръмен наклон. Ако го оставят така, няма да може да се почиства от снега. От едната страна мантинелата е махната, при плъзгането на една кола, представете си какво става, ако падне. Мостът е висок, от него скачат с бънджи. Носят се слухове, че ако не се направи мостът, щели да пуснат стария обходен път, който минава отдолу. Това обаче също е невъзможно - не можеш нито да слезеш, нито да се качиш. Нашите искания са - до зимата този мост да стане. Ако не стане, Малко Търново се отрязва през зимата от цивилизацията", коментира Стоянов.
Втората точка в исканията им е свлачището. "От медиите разбрахме, че се търси проектант, за да се проектира строителство за свлачището. То е старо свлачище и изобщо пътят там го няма. Мястото е възлово - баир, отдолу - пещера, и свлачището вероятно се активизира от водите. Укрепването на свлачището може да стане и по-късно, когато се завършва целият ремонт на пътя. Проблемът е обиколният път, който е два километра, но изглежда десет километра, защото пътувате с 5 км в час. Той е ужасно разбит, строен е преди 20 - 30, може би - 50 години. Ако не бяха включили обаче този път, трябваше да минаваме отдолу през Царево за Малко Търново. Укрепването на свлачището трябва да се започне, може би, по средата на проекта за пътя. А околовръстният път е хубаво да се рехабилитира по някакъв начин дотогава, да се наложи асфалт. Как ще почистваме черния път през зимата? Като се разтопи снегът, там е каменисто, има ужасни дупки, като минат машините, се разбива все повече и повече и това е третата точка от нашите искания, обясни Стоянов.
Друго искане е - кога ще стане готов пътят Малко Търново - ГКПП на българо-турската граница. "Пътят беше започнат много отдавна, може би преди пет - шест години. Влизат много туристи от Турция, карат по аутобан, тук влизат на ужасен път. От Малко Търново до ГКПП е девет километра, новият път може би ще скъси трасето с един - два километра. Никой нищо не знае и никой не казва. Затова отправяме въпрос към правителството - има ли или няма намерение това да се направи? Този път е ужасен. Сега работниците от фирмата Автомагистрали "Черно море" работят някакви канавки, слагат едни високи бордюри. Как ще почистваме през зимата снега с тях - нямам представа", коментира той.
Местните твърдят, че мълчаливият протест, който са организирали за пътя на 3 септември, е направен с най-добри намерения. "Досега в Малко Търново не е имало никакъв протест. Но това са 62 километра, не 300 - 400 километра. Всички си плащаме данъците, всяка кола има винетки. Вярно - държавата няма пари, но това са 20 години преход, 62 км лош път. Пътят трябва да се направи до Пода, почти до Бургас. Затова последната точка е за това - кога ще стане пътят Бургас - Малко Търново? "Каква е първата копка, която сега се направи, при положение, че на табелите, поставени за ремонта на пътя, пише - начало април 2010 г., край - април 2012 година. Ако сега е била първата копка, значи вече краят на ремонта се премества с шест месеца. Искаме някой това да ни обясни, коментира Димитър Стоянов.
Източник: Агенция "Фокус" |