© Burgas24.bg | | Групата на народните представители от ПП ГЕРБ-Бургас направиха предложение за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози и те бяха приети на второ четене в ресорната парламентарна комисия.Бургаските депутати настояха за подобряване на текстовете, в които са отразени становищата на таксиметровия бранш, а именно: - Промяна на броя на местата в автомобилите, с които се извършва таксиметров превоз на пътници от 5 на 7, включително мястото на водача.
- Въведени са по-строги санкции за водачите на МПС за нарушения, свързани с таксиметровите апарати. Водачите, управляващи лек таксиметров автомобил, оборудван с устройство или приспособление, свързано с работата на таксиметровия апарат, което дава възможност за записване и отчитане на неверни данни се наказват с глоби. Новите предложения се отнасят за повторно нарушение и освен налагането на глоби, автомобилът да бъде отписан от списъка с данни за автомобилите към удостоверението за регистрация за извършване на таксиметров превоз на пътници.
Друго важно предложение е въвеждане на максимална цена на такситата: Въвеждане на максимална цена на таксиметровите превози, както и за създаване на правомощие на общинските съвети да определят максималния размер на цените за предоставянето на таксиметрови услуги на територията на съответната община.
Задължението за обявяване на тарифите за извършване на превозите на подходящо място в автомобила не е достатъчно, за да бъдат защитени интересите на потребителите. Потребителите не винаги са способни да преценят в конкретния момент качеството и цената на предлаганата услуга и да направят своя избор. Трябва да се намери баланса между пазарния принцип и защита на интересите на потребителите.
Регулацията на цените за предоставянето на таксиметрови услуги чрез определянето на максималните им размери е оправдана с оглед защитата на икономическите интереси на потребителите и предпазването им от необосновано високи цени. Същият подход се прилага във Великобритания, Дания, Унгария, Холандия, Финландия, Ирландия, Чехия и Белгия, а в Италия, Франция, Германия и Испания се прилагат фиксирани тарифи за километър и времетраене на пътуването. В Румъния местнит власти определят минималния и максималния размер на цените на таксиметровите услуги. «Впримените ни дни в Бургас десетки представители от таксиметровия бранш се срещаха с мен и колегите ми с молба да защитаваме интересите им със законодателни промени. Едно от основните искания беше промяната на броя на местата в автомобилите, с които се извършва таксиметров превоз на пътници от 5 на 7.
Лично аз съм имал разговори с превозвачи на територията в цялата област. Подобни искания бяха поставени и от шофьорите в град Приморско", коментира председателят на Комисията по транспорт,информационни технологии и съобщения Иван Вълков. |