ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Знаете ли какъв е срокът за рекламация на дефектна стока? | ||||||
| ||||||
От началото на миналата година срокът, в който потребителите могат да предявят рекламация за стока, без да се налага да доказват, че дефектът не е в резултат на неправилна употреба, а е бил производствен, е удължен от 6 месеца на 1 година. Съгласно действащия от началото на 2022 г. нов Закон за предоставяне на цифрово съдържание и цифрови услуги и за продажба на стоки всяко несъответствие, което се появи до една година след доставянето на стоките, се счита, че е съществувало при доставянето им, освен ако не се докаже противното, или ако тази презумпция е несъвместима с естеството на стоките или с естеството на несъответствието. Това означава, че търговецът може да прецени, но ще трябва и да докаже че установеното несъответствие не предполага прилагането на презумпцията "за невинност“ на потребителя относно проявата на дефекта, но не е редно да неглижира проблема и да опитва да го "реши“ по-най лесния за него начин. Абсолютно некоректно е и да подвежда потребителя и да ограничава законовите му права, включително относно срока, в който при предявяване на рекламация проявилото се несъответствие се счита за производствен дефект.“, коментира Габриела Руменова - създател на платформата "Ние, потребителите“. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
В УМБАЛ Бургас спасиха живота на учителка от Немската гимназия
09:22 / 29.10.2024
Не правете като този шофьор от Айтос!
10:11 / 30.10.2024
Морето край Царево ври от паламуд!
10:26 / 30.10.2024
Предлагат първият учебен час да започва в 9 часа
09:15 / 30.10.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета