Жена си купи три бутилки олио уж на промоционална цена, заплати ги на касата на реална

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (4)
09:26 / 23.04.2023
5868
Какво да правим когато пазаруваме и на табела цената на стоката е промоционална, а на каса се окаже, че не е? Репортаж по зрителски сигнал.

Малко преди Великденските празници жена отива на пазар в супермаркет, разположен в голям търговски център на столичния бул. "България“.

"Бях решила да си купя само яйца и козунаци, но вървейки видях една голяма табела с промоция на олио, което ми се стори много добра цена. Подвеждайки се по промоцията си взех не една, а три бутилки олио. Това все пак е стока от първа необходимост и всеки си прави сметка за тези основни хранителни продукти и когато са изгодни купува повече“, коментира тя пред bTV.

Плаща на касата и се прибира у дома. Преди да я изхвърли поглежда касовата бележка.

"Видях, че отстъпката изобщо не е отразена. Точно в този магазин не ми се случва за първи път – да взема нещо на промоция и да го платя на реална цена. Върнах се там, защото живея наблизо, погледнах пак табелата, да не съм се заблудила аз. Беше голяма, стекчетата с олио бяха поставени на пътеката, а не на рафт, така че няма как човек да не ги забележи. Същата цена си беше като отдолу с много малки буквички видях, че срокът на промоцията е изтекъл - до 12 април, а аз пазарувах на 13-ти“, разказва жената.

Разочарована жената търси обяснение от касиерката и служителите в магазина. Те обясняват, че няма хора, които да сменят табелите. Все пак ѝ върнали парите.

Дамата подава сигнал и в Комисията за защита на потребителите, а оттам отговориха за bTV, че са започнали проверка по случая.

"Нашите проверки показват, че това е една от най-често срещаните нелоялни търговски практики, а именно предлагане на конкретна стока на определена цена, която потребителят счита за изгодна, а всъщност на касата установява, че е различна, за съжаление винаги по-висока. Когато потребител стане обект на такава нелоялна търговска практика, той може веднага да върне стоката, да се откаже от покупката, а търговецът е длъжен да му върне парите“, обяснява Ангел Джалев от КЗП.

След извършена вътрешна проверка от търговската верига признават пропуска.

"Промоционалната оферта е била валидна до предходния ден (12.04.2023), както е посочено на плаката, а от страна на персонала на магазина е била допусната грешка и той не е бил подменен веднага след края на акцията. Независимо от това, плакатът е бил отстранен своевременно. Това е първият подобен сигнал, който получаваме за конкретния магазин през последната година. Ние предоставяме компенсация на клиентите, в случай, че промоционалната стока, която търсят, не е налична. Подобен механизъм може да се предложи и в случай, че за дадена стока е посочена неактуална цена“, коментират от обекта.

Междувременно продължава мащабната кампания на КЗП, БАБХ и НАП. От 1200 проверки в хранителни магазини са констатирани 766 нарушения, сред които нелоялни търговски практики, измамни промоции и разлика в грамажите на продуктите.

"Нелоялните търговски практики са близо 300 на брой, което е изключително обезпокоително и показва една тенденциозност на пазара. Разликата е различна, понякога е стотинки, понякога е левове, но това е един доход, който е неправомерно събран от търговеца и който ако се събере сумарно на дневна или месечна база генерира един висок доход, който е получен нерегламентирано. Има случаи, в които можем да говорим за умисъл, има случаи, където е небрежност“, допълва още Джалев.

Съвместната кампания цели и предотвратяване на изкуственото завишаване на цените.

Нарушенията се санкционират със съставяне на актове и налагане на имуществени санкции за търговците, а глобите достигат до 70 000 лева.

Виж коментарите (4)

Още по темата (375):
25.11.2024 Скочиха цените на зеленчуците
18.11.2024 Кукушева: По груби сметки стойността на хляба ще скочи с 20%
04.11.2024 Ето как да си приготвим кашкавал у дома
31.10.2024 Експерт: Ресторантът е лукс, всеки сам си избира дали да яде стек за 15
лева
23.10.2024 От фермата до магазина: Над 200% е надценката в цените на прясното мляко у
нас
23.10.2024 В Нидерландия зрял 90 дни кашкавал струва 22 лева, в България е двойно по-скъп, а срокът на зреене е 45 дни
Още новини от Национални новини:
Луций Цезар или Гай Цезар? Разкрита е самоличността на статуята, ...
Андрей Райчев: В парламента има жалки усилия на оцеляващи хора да...
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът...
Кузман Илиев: Много важни се помислиха тези в парламента
На 76 години си отиде конституционният съдия Благовест Пунев
Трима са задържани за побоя в столичен мол


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).