Железничарите поискаха оставката на ръководството на НКЖИ

Автор: Десислава Томева
Коментари (2)
12:31 / 13.05.2024
1268
Координационният съвет на Синдиката на железничарите в България (КС на СЖБ), след като обсъди хода на преговорите за сключване на нов колективен трудов договор (КТД) в Държавно предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура" (ДП НКЖИ) и актуалната ситуация в железопътната система, съобщиха от синдиката.

Установи липса на желание и възможности в настоящето ръководство на ДП НКЖИ за признаване, ясно формулиране на проблемите и търсене на възможности и начини за решаването им.

Основните според нас проблеми по въпросите, предмет на КТД са:

– големият брой ваканции;

– застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал;

– постоянната работа в намален състав;

– работата на голям брой колеги по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател;

– високият и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен извънреден труд.

Като главна причина за попадане в тази ситуация виждаме ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. Заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд.

Възнагражденията в ДП НКЖИ е трайно по-ниско и при това с растящи темпове на изоставане от средната брутна работна заплата (СБРЗ) в страната. Това води до постоянен отлив на персонал – основно квалифициран и в млада възраст.

Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на ДП НКЖИ на експлоатационните процеси е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите.

Заявяваме – не виждаме смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя.

Настояваме за оставка на ръководството на компанията поради некомпетентност и неадекватни действия.

Апелираме за намеса на принципала – Министъра на транспорта и съобщенията за намиране изход от създалата се ситуация.

Извиняваме се на ползващите услугите на държавните железопътни превозвачи. Държим да бъде разбрано, че редовият железничар не само не е отговорен за текущата ситуация, но е основен потърпевш – принуден е да се труди в условията на хаос и стрес в следствие непрофесионалното ръководство на ДП НКЖИ.

Декларираме, че заедно с колегите от другите синдикати преминаваме към обсъждане с колективите конкретни протестни действия.

Виж коментарите (2)

Още по темата (585):
16.10.2024 Условията за изплащане на пенсия на друго лице
15.10.2024 Как майчинството може да отиде при баба?
15.10.2024 Изтича важен срок за родители и ученици
15.10.2024 Обезщетението при пенсиониране може да бъде и по-голямо, но си има условия
14.10.2024 Икономист: Има няколко начина хората у нас да са по-богати
10.10.2024 Установени са нецелево разходвани средства в размер на 4 233 894 лв.
Още новини от Национални новини:
Какво е "такса водомер" и ще имаме ли по-високи сметки за вода?
ДПС-Ново начало представи пред ректори приоритетите си в сферата ...
Проф. Рачев ни зарадва
Искат защитни регулации за размера на наемите на жилища
Полк. Елин Алексов за авиокатастрофата край Граф Игнатиево: Карти...
Студ! Вижте градусите тази сутрин


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).