© Burgas24.bg | | Камерите на КАТ "прегряха". Заради хилядите засечени нарушения от "Пътна полиция" вече спират временно модерните устройства за засичане на скоростта, защото катаджиите не могат да смогнат с обработката на всички актове. В някои райони в момента се налага радарите да се пренастройват, за да хващат само най-драстичните нарушители, които превишават скоростта с над 50 км в час. Това съобщи вчера пред зам.-началникът на "Охранителна полиция" комисар Алекси Стратиев, който представи пред парламентарната транспортна комисия мерки за намаляване на убитите по пътищата.Според комисар Стратиев проблемът ще се реши след Нова година, когато бъдат приети поправките в Закона за движение по пътищата. В момента проблемът идва оттам, че процедурата по санкциониране на водачи, засечени да натискат педала на газта повече, е изключително тромава и минават средно по 6 месеца, докато бъде издирен нарушителят и му се състави акта.
"Камерите ни снимат по 1000 нарушители на ден. Ако тези темпове се запазят, сегашните наказателни постановления, ще трябва да се обработват чак другата пролет", коментираха неофициално служители от КАТ.
Очаква се през януари у нас да заработи автоматична електронна система за санкциониране на водачите. Това означава, че снимката от камерата ще отива в модерен централен сървър, който сам ще прави справка за водача и ще пише глобата до 2 часа след нарушението. Снимката с часа, датата и мястото на провинението ще се изпращат с обратна разписка по пощата на водача.
Подобна система е въведена в Холандия, където жертвите при катастрофи са най-малко в Европейския съюз.
"Догодина ще вземем най-малко още 10 камери като сегашните, които са разположени по най-кървавите пътища у нас", обясни още комисар Стратиев. Според него ако законът бъде приет, има готовност за закупуването на още доста подобни радари, които сами ще се изплащат. Анализите на "Пътна полиция" предвиждат след пускането на новата автоматизирана система броят на жертвите на пътя да падне с 25%. В момента катаджии от някои областни дирекции са си направили експеримент и са монтирали бутафорни кутии, наподобяващи радари в част от най-натоварените участъци. Оказало се, че почти всички водачи намалявали в тези райони.
"Целта ни е не да санкционираме на всяка цена, а да дисциплинираме водачите. Хубавото е, че радарите ни са мобилни и можем да ги местим. Там, където движението се поуспокои и нарушенията намалеят, можем да вземем радарите и да ги преместим на друго място", каза още Стратиев.
Източник: в. "Монитор" |