До края на тази седмица, започват изпитания на оптичните кабелни трасета. Предстои измерване по оптичната линията Пловдив-Раковски-Брезово, която е с обща дължина 40 км.,съобщи ръководителят на проекта Васил Василев. В община Раковски, достъп до бърз интернет ще имат общинската администрация, 3 училища, 4 държавни институции, полицейският участък, пожарната, Български пощи и едно болнично заведение. В община Брезово, свързаност ще получат общинската администрация, полицейският участък, 2 училища, 1 читалище, Български пощи и Дирекция социално подпомагане.
В ход е доставката и подготовката за инсталиране на комуникационното оборудване на следните трасета - Разград - Самуил, с обща дължина 20 км, Хасково - Минерални бани -20 км, Хасково - Стамболово - 22 км, Хасково - Симеоновград - 32 км, Пловдив - Брезово - 40 км, Перник -Ковачевци - 28 км, съобщи още Василев.
Общата дължина на оптичното трасе, което ще бъде изградено след приключване на проекта е приблизително 870 км, което като разходи се равнява на изграждането на 6 км магистрала. За съжаление, над 80 на сто от разходите по проекта отиват за изкопни работи, затова сме се договорили с Агенция пътна инфраструктура при изграждането на автомагистрала "Струма", предварително да се полагат тръби и за оптичните кабели, добави Симонски. Двете институции, търсим решение и на въпроси, свързани с автомотизацията на пътищата, следенето на трафика. На местата, където ще има оптична свързаност от следващо поколение, ще е от полза и за органите на КАТ, каза още Красимир Симонски.
Проектът "Развитие на високоскоростен широколентов достъп в България посредством изграждането на критична, защитена, сигурна и надеждна обществена ИКТ инфраструктура" трябва да приключи през май 2015 г. Оптичното трасе ще осигури свързаност на 29 общини и 24 населени места или на 7% от територията на страната. Достъп до високоскоростен интернет от следващо поколение ще имат 277 765 души, което е 8% от населението, живеещо извън областните градове и столицата или 4% от населението на България.
Общата стойност на проекта е 39 млн. лв., като 85% от общите допустими разходи са съфинансиране от ЕФРР и 15% съфинансиране от Националния бюджет. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие", съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.