На 6 октомври влизат в сила промените в Кодекса за застраховането, приети на 5 юли. Според тях се забранява "поставянето на знаци, белези или други индикации върху или на видимо място в моторното превозно средство, които пряко или косвено указват наличието на сключен застрахователен договор във връзка с това моторно превозно средство". Става дума най-вече за застраховката "Автокаско", като забраната не се отнася за стикерите по полиците "Гражданска отговорност". Ограничението не важи и за рекламите по автомобилите, нито пък за служебните коли на различни компании, върху които са изписани търговските им марки или се рекламират продуктите им.
Промяната в кодекса беше направена заради дългогодишния проблем с нелолялната конкуренция в застрахователния сектор. Още в края на 2010 г. вътрешният министър Цветан Цветанов обяви, че застрахователни компании работят с автоджамбази, които противозаконно отнемат автомобили с "Автокаско", сключена в конкурентна компания. Въпросните автокрадци се ориентират за полиците на автомобилите тъкмо по залепените върху тях стикери.
По изчисления на Цветанов годишно стикерите генерират финансов ресурс в размер на около 40-50 млн. лв.
Източник: в. "Труд"