От 1 януари 2012 г. пълният достъп до Търговския регистър ще става единствено чрез електронен подпис и платен цифров сертификат. Това изненадващо беше записано в Закона след гласуване късно вечерта в четвъртък в правната комисия в парламента. Текстовете бяха одобрени на второ четене, а от окончателно приемане ги дели едно гласуване в пленарната зала. Според промените безплатно ще е единствено пълното име на фирмата, собствениците, седалището й, размерът на капитала, действащият устав и финансовите отчети. Останалата информация ще бъде достъпна в териториалните звена на Агенцията по вписванията след представяне на молба и документ за самоличност. "Това най-вероятно ще върне опашките пред агенцията по вписванията", коментират търговци.
Всеки, който иска пълна информация за дадена фирма, ще трябва да разполага с цифров сертификат, издаден от агенцията, или с електронен подпис. В момента издаването на електронен подпис струва 60 лева за физически лица и 100 лева за фирмите. Не е ясно обаче какъв ще е този цифров сертификат и колко ще струва издаването му.
Източник: в. "Стандарт"