ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Забраната на коли на бензин и дизел вдигна цената им на старо | ||||||
| ||||||
Смъртният акт на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, както стана известно решението в ЕС да не се продават такива коли след 2035 г., всъщност ражда парадоксални трендове на пазара. Според автодилъри в момента цените на малко употребявани дизелови коли със сертификат Евро 6 не само че не падат, а търсенето се увеличава и цените вървят нагоре. Още повече че забраната на ЕС не спира използването на вече купени автомобили, задвижвани от бензин или дизел. Поради това някои модели, които използват двигател с директно впръскване на горивата, поскъпват. Причината - прекъснатите вериги на доставки от доста време правят желанието да се купи нова кола трудно осъществимо. За съвсем нов автомобил се чака между 4 месеца и една година, а заради създадения дефицит малко употребяваните коли са силно търсени, пише "24 часа". Търговци разказват, че клиенти, купили наскоро нов автомобил, имали предложения от други клиенти, при които цената дори надхвърляла, макар и с малко, тази при вземането на колата от магазина. Търсенето на дизелови коли се увеличавало, когато става въпрос за големи лимузини и джипове. При тях разходът на 100 км път е по-нисък в сравнение с бензиновите двигатели и това компенсирало разликите в цената на двата вида гориво, която вече достига 40 ст. на литър. Динамиката на тези двигатели правела шофирането доста комфортно, а купувачите се притеснявали, че няма да имат същото усещане, ако вземат електрически автомобил, твърдят търговците. Интерес към по-стари дизели пък имало в малките населени места. Вероятната причина била, че те са сравнително евтини и се използват за работни автомобили. Нерешителните действия на общините, които реално не въвеждат ограничения за цапащи коли, също подхранвали интереса към возила на бензин и дизел. Забраната за коли с двигатели с вътрешно горене на ЕС обаче оставя вратичка, от която да се възползват богатите купувачи. След 2035 г. остава възможността такива автомобили да се продават от производители, които правят до 10 хиляди коли годишно. Това изключение вече доби известност като поправката “Ферари", защото позволява на компаниите за свръхскъпи коли спокойно да търгуват с тях и след 2035-а. Това решение предизвика много критики за двуличие на Европейската комисия, която ограничавала всички без луксозните спортни коли от бутикови производители. Съгласно решението на ЕС всеки производител трябва да гарантира, че средните емисии на въглероден диоксид от новорегистрираните му превозни средства в рамките на една календарна година не надхвърлят определеното от ЕС количество. Ако те не спазят това ограничение, ще плащат солидни глоби - 95 евро за всеки надвишен грам въглероден диоксид. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 04.11.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Връхлита ни силна магнитна буря
08:39 / 25.11.2024
Ужасен инцидент с тротинетка в Бургас
09:23 / 26.11.2024
Криминален тип задигна кутия с дарения в Бургас
09:24 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета