© Bulfoto | | Кризата и високите екотакси принудиха гърците да разпродават супер луксозните си возила. А това намали рязко цената им. Лимузините и джиповете в южната ни съседка са рекордно евтини, което накара родните автомобилни прекупвачи да се юрнат натам.
"Направо е смешно, когато видиш един супер луксозен джип "Чероки ", произведен 2004-2005г., да се продава за 4 000 евро, а до него един СМАРТ за 7000 евро", коментираха прекупвачи от столичната автоборса в Горубляне.Причината за срива са високите цени на горивата и непосилните екотакси, които бяха въведени в Гърция още преди една година. В момента там литър от най-масовият бензин А95 се продава за 1,80 евро, а пък дизелът за 1,60 евро.
През 2011 г. правителството на страната прие, че ако шофьорите искат да се движат в центъра на столицата, ще трябва да сменят автомобилите си с нови коли, които притежават сертификат Евро 3. Освен това според закона превозните средства, произведени преди 1999 г., трябва да бъдат подменени. Тогава беше въведен и годишен данък върху автомобилите с голяма кубатура на двигателите, който ще се плаща заедно с данъка върху колите. В зависимост от кубатурата размерът на данъка може да надмине 650 евро.
Справка показа истинността в думите на търговците. Цените на висококласните коли са от 40% до 60% по-евтини от тези, които се продават у нас. Докато в България най-новата S - class на Мерцедес от 2011 година с двигател 350 CDI се продава за 100 000-110 000 лева, то същият автомобил в Атина може да се намери и за 35 000 лева. Аудита от най-висок клас на няколко години пък се търгуват на цени от 15 до 25 000 лева. Джиповете на Ауди Q7 от 2007 година в южните ни съседи се продават за 13 000 евро, докато у нас пазарната цена е около 60 000 лева. Някои модели поршета също са с по 20 дори 30 000 лева по-евтини от предлаганите по българските автоборси.
Източник: в. "Стандарт" |