Важно за родителите: Ето как се кандидатства за еднократната помощ за ученик?

Автор: Десислава Томева
Коментари (0)
11:58 / 04.09.2024
1283
На семействата, чиито деца са записани в първи, втори, трети, четвърти и осми клас се отпуска еднократна помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, когато децата живеят постоянно в страната и не са настанени за отглеждане извън семейството. Еднократната помощ се предоставя и на настойника/попечителя, който отглежда детето и за деца, настанени в семейства на роднини и близки и приемни семейства. Размерът на помощта се определя ежегодно със Закона за държавния бюджет на Република България. В момента тя е 300 лева и се изплаща на два етапа. Срокът за подаване на документите е 15 октомври.

Еднократната помощ се предоставя и на настойника/попечителя, който отглежда детето и за деца, настанени в семейства на роднини и близки и приемни семейства по реда на чл. 26 от Закона за закрила на детето.

Начин на заявяване:

Помощта се отпуска въз основа на заявление-декларация по образец попълнено от правоимащите лица и подадено в дирекция "Социално подпомагане“ по настоящ адрес по един от следните канали:

лично, като към заявлението декларация се прилага лична карта (за справка);

чрез лицензиран пощенски оператор, включително чрез услуга за електронна препоръчана поща;

по електронен път с квалифициран електронен подпис;

по електронен път посредством електронна административна услуга съгласно Закона за електронното управление.

Необходими документи:

Към заявлението-декларация се прилагат следните документи, в случаите, в които дирекция "Социално подпомагане" не може да получи информацията по служебен път:

– Заявление-декларация по образец;

– Удостоверение, че детето (децата) е записано в първи клас, издадено от съответното училище;

– Mедицински протокол на ЛКК – в случаите, когато поради здравословни причини, установени с протокол на ЛКК, детето не може да започне училище;

– Kопие от удостоверение за назначаване на настойник или попечител.

Образци на документи

Образец АУ 778 (приложение 11 към заповед № РД-01-92 от 5 април 2023 г. на министъра на труда и социалната политика)

Възможни начини за заявяване

• През портал за предоставяне на електронни услуги

• Със заявление на гише в център за административно обслужване

• Със заявление по пощата

• По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

1.Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

Вход в Моето пространство (egov.bg).

Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.

Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.

Натиснете бутон Заяви услуга.

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение "Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук".

За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук. 

2. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:

Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".

Съхранете електронната форма на вашия компютър.

Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.

Попълнете полетата във формата.

След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .

След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към  Дирекция "Социално подпомагане" 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни

Такси

Не се заплаща за услугата

Виж коментарите (0)

Още по темата (323):
18.09.2024 Радва ни от екрана, но е не само красиво лице, а и майка на три деца, които изпрати на училище
16.09.2024 Електронните извинителни бележки на учениците се издават в деня на медицинския преглед
16.09.2024 БДЖ пуска намаления за ученици и студенти
16.09.2024 Това е най-младият учител в България, само на 20 години е
16.09.2024 Цоков за забраната на телефони в клас: Аз съм по-скоро за френския модел
16.09.2024 БАБХ започва засилени проверки
Още новини от Национални новини:
Донко Узунов е новият изпълнителен директор на ДКК
Антон Славчев остава шеф на антикорупционната комисия
Пребиха мъж заради паркомясто
Радев: Историите на децата, преборили онкохематологични заболяван...
Специален анализ казва има ли нужда от трета лента на АМ "Тракия"...
Министърът на иновациите и растежа: Целта ни са максимално прозра...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).