Важно съобщение от НАП за здравноосигурителния ни статус
Здравноосигурителният статус на гражданите вече се актуализира два пъти дневно – в 12,00 ч. на обяд и в полунощ, вместо два пъти седмично, както беше досега, съобщиха от НАП. По този начин всички граждани, които са възстановили здравните си права, както и аптеки, болнични заведения и други лица, предоставящи медицински услуги, ще могат веднага да проверят актуалния здравноосигурителен статус на конкретен гражданин.
Не се налага посещение в офис на НАП за издаване на хартиен документ за удостоверяване на здравноосигурителен статус, припомнят от приходната агенция.
Проверка на здравен статус гражданите могат да направят най-бързо и лесно чрез електронната услуга със свободен достъп "Здравноосигурителен статус“, на официалната страница на Агенцията https://nra.bg/, чрез въвеждане на ЕГН и рождена дата. При наличие на дължими вноски те могат да се заплатят до 25-то число на месеца, следващ месеца, през който е възникнало задължението за осигуряване. Това означава, че ако не сте си платили вноската за месец март, то тя може да се заплати до 25 април. От Агенцията напомнят на гражданите, че за да се прекъснат здравноосигурителните им права, трябва да е налична четвърта неплатена вноска за последните три години.
При нововъзникнало обстоятелство за самостоятелно заплащане на здравните вноски е необходимо да се подаде Декларация образец 7. В рубриката "Здравно осигуряване" на интернет страницата на НАП е поместена и информацията за попълване и подаване на декларация образец 7, както и образец на формуляра, който може да бъде изтеглен. Подаването на декларацията може да стане в офис на НАП, по пощата с обратна разписка или по електронен път чрез Персонален идентификационен код /ПИК/.
Електронната услуга "Плащания на задълженията към бюджета“, също е достъпна на страницата на Агенцията, като за извършените плащания чрез виртуалния ПОС терминал на НАП, не се удържат никакви такси. В условията на извънредно положение, от НАП Пловдив съветват гражданите, да използват всяка възможност за безконтактно обслужване.
Допълнителна информация относно здравния си статус клиентите на приходната агенция в Пловдив могат да получат на телефони: 032/935 719; 032/935 722 и 032/935 724, или на националния телефон 0700 18 700 на цената на градски разговор. Автоматизираната справка за здравно осигуряване може да се ползва 7 дни в седмицата, 24 часа в денонощието.