Служители на телекома са заблуждавали потребителите, че след приключване на договора, по който е предоставен кодирания мобилен апарат, от страна на дружеството безплатно ще им бъде предоставен код за отключването му. Проверката на КЗП обаче установи, че за предоставянето на кода е необходимо да се заплати цена, посочена в ценовата листа на оператора. Тази информация е предоставена единствено на интернет страницата на компанията, поради което потребителите без достъп до Интернет е възможно да вземат неинформирано решение.
С последните изменения на Закона за защита на потребителите е предвидено в случаите, когато с окончателно решение на ВАС е потвърдена дадена нелоялна търговска практика, потребителите да имат право да развалят договора с търговеца, сключен в резултат на използването на тази практика и да претендират за обезщетение по съдебен път. Законът предвижда още окончателните решения на ВАС да имат обвързваща сила за гражданския съд, като правото на потребителите да искат обезщетение отпада с изтичането на пет години, считано от датата на влизане в сила на решението на ВАС.
Потребителите могат да се информират от интернет страницата на КЗП за потвърдени нелоялни търговски практики и да претендират правата си по съдебен път.