ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
В това отношение България е по-напред от своите съседи | ||||||
| ||||||
Темата за електромоболиността и нейното развитие в България е кауза за Илия от много години. Самият той се придвижва основно с електрическа кола от 5 години. Все по-често говорим и пишем за инвестицията в електромобили, но според Левков те не трябва да бъдат наша собственост, както са колите с двигатели с вътрешно горене. Идеята на този тип мобилност е да споделяме, да наемем автомобил, да се придвижваме и да оставим някой друг да го използва след нас. "Можем да наемем електромобил за придвижване през целия ден, но разходите са ниски – плащаме само наем, но не плащаме нищо за зареждане, зареждаме с електричество“, обяснява Левков. Несъмнено обаче възниква въпросът има ли достатъчно развита зарядна инфраструктура в България. Оказва се, че страната ни изпреварва съседките ни в това отношение. Към днешна дата у нас има изградени между 650 и 700 зарядни станции. България обаче има потенциал за изграждането на 10 хиляди зарядни станции, които да обслужват поне 100 хиляди електрически коли. Електрическата мобилност е част от градската система на обществения транспорт, но усилията, които полагаме в България в посока нейното внедряване, не са достатъчни. "Или ще имаме публичен транспорт, който да бъде привлекателен, чист, или трябва да променим качествено и категорично посоката, в която се развива общественият ни транспорт“, смята Левков. По думите му, сроковете, които ни задава Европейският съюз, ще ни принудят да сменим подхода, по който действаме. Производителите на коли вече се ориентират към изработването на електрически коли. Нещо повече – те са и принудени предвид условията - след 2030 г. няма да се регистрират нови автомобили с двигател с вътрешно горене, включително и хибриди. "Битката на колите с двигатели с вътрешно горене срещу електрическите коли е загубена“, категоричен е експертът. Все още обаче електромобилите не са толкова достъпни за масовия потребител. Цените им варират, но се очаква те да започнат да се изравняват с цените на конвенционалните коли. "Електрическите коли все още не са получили толкова широка приложимост като другите – в България има над 3 милиона автомобила. Този мащаб ще се промени до 2030 г.“, казва Левков и допълва, че засега има субсидии за електрическите коли у нас, но те са за общински и държавни институции. Това, което председателят на Индустриален клъстер "Електромобили“ е приел също като кауза е създаването на специалности за електромобилността като част от образователната ни система. Липсват кадри, които да се грижат за поддръжката на електрическите коли и този дефицит ще бъде усетен след време, при масовото им навлизане на българския пазар. Променя се и пазарът на труда и ние също трябва да се напасваме спрямо новите изисквания и нужди. Това, което е сигурно е, че и младите хора търсят новите възможности за реализация. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета