Учителите се опасяват, че ако показват разбиране, могат да бъдат обвинени в пропагандиране на ЛГБТИ поведението
Приемането на Закона за ЛГБТИ пропагандата, последвалите бурни реакции и ще се отрази ли всичко това върху децата коментираха председателят на Съюза на директорите в средното образование Асен Александров и психологът Велислава Донкина в ефира на NOVA NEWS.
Александров каза, че в Закона има много неясноти, като например каква е границата между "информация“ и "пропаганда“. "Какво правим с деца, които по външен вид и поведение издават признаци на нетрадиционна сексуална ориентация? Какво правим, ако съучениците им се държат агресивно с тях“, запита той.
Александров каза, че ако учениците задават въпроси, свързани с ЛГБТИ темата, учителите ще трябва да отговарят с "без коментар“. Той е на мнение, че българските учители са консервативни и тревогите за пропаганда в училищата са много преувеличени. Александров също така смята, че българските деца са толерантни.
Донкина каза, че когато държавата взима такива решения, трябва да се обръща към специалистите по психично развитие, тъй като сексуалната идентичност е много важна част от изграждането на личността. "Има разлика между това да партнираш на някого да разбере кой е и това да налагаш идея за патология. Изборът на партньор е нещо много сложно вплетено в развитието на човека“, каза още психологът.
Александров посочи, че учителите се опасяват, че ако показват съпричастност и разбиране, могат да бъдат обвинени в подстрекаване и пропагандиране на ЛГБТИ поведение.