Товарните кораби в момента са 364 - 18 морски и 346 речни. За сравнение през 1989 г. търговският ни флот се е състоял от 409 плавателни съда - 109 морски и 300 речни. Данните за миналото са на Бургаската морска асоциация.
Това не означава, че морската ни армада е почти изцяло остаряла и бракувана. В последните 10 години българските транспортни компании масово регистрираха корабите си в чужбина. Прехвърлянето се прави от данъчни съображения - налозите в някои държави са много по-ниски. Почти целият състав на Параходство "Български морски флот" например плава под малтийски флаг.
Затова не е чудно, че превозените товари от български кораби намаляват драстично напоследък. По данни на Националния статистически институт водният транспорт на страната е извозил 3,1 млн. тона товари през 2013 г. През 2009 г. по вода са транспортирани три пъти повече товари - 9,9 млн. тона. А през 1989 г. само по море са превозени 25,5 млн. тона.
"Героите на Одеса" и "Героите на Севастопол" са най-дългите кораби, вписани в регистъра на Изпълнителна агенция "Морска администрация". И двата ферибота са с еднакви показатели - 185,4 метра дължина и тонаж от 19 518 бруто тона. Рекордьорите са собственост на Параходство "Български морски флот" и обслужват линии в Черно море между Варна, Батуми и Поти (Грузия), Иличовск (Украйна) и Дериндже (Турция).
С най-голям тонаж е фериботът "Дружба" (25 028 бруто тона), който бе купен неотдавна от "Порт България уест" на Цветелина Бориславова. Лайнерът ще превозва туристи и товари по възстановената линия между Бургас и Поти.
1086 моторни и 607 ветроходни яхти порят вълните под български флаг. Според експерти само малка част от тях са в луксозния сегмент.