© Burgas24.bg | | Имам книжка за автобус, без да съм сядал зад волана. Купих си я от България (държавата). Не съм карал курс. Дадох рушвет на държавен служител. Той е писал, че съм карал някакъв автобус. Автобусът, който всъщност никога не съм карал, от своя страна не беше минал технически преглед. Това не е художествен сюжет, а истина. Може би си спомняте репортажа.После направих друг репортаж, в който прекарах успешно автомобил през лицензиран от държавата пункт за технически преглед, без автомобилът да съществува. Има го, но няма акумулатор, карбуратор, спирачки, рейка и други подробности и беше "прегледан" в София, докато той самият се намираше в село Брестовец до Плевен. България (държавата) даде лиценз на купчината ламарина да се движи по пътищата срещу 20 лева подкуп.
Правих и друг репортаж за автобуси. Проследих с колата си няколко автобуса от София до градовете, където отиват, за да покажа, че разписанията им са направени така, че да газят закони и хора. Ако караш с максималната разрешена скорост, без да спираш дори, няма как да стигнеш от Централна гара-София, до Благоевград за 1,5 ч. А разписанието на автобусите е такова.
Ще пътувате по-дълго от влака и до Варна, ако спазвате правилата. Но автобусите не ги спазват. Разписанията са официално утвърдени от България (държавата). Част от длъжностната характеристика на шофьорите на автобуси в България е да карат криминално бързо. Криминално е да караш със 130 км/ч при ограничение 70. Но само в цивилизованите страни. Тук не е. Показвахме го, говорихме в "Тази сутрин", но никой не си е мръднал пръста в името на живота.
Разгледайте сайта izlugan.com. Там има специална тема "Не пътувайте с "Ентуртранс". Фирмата, чийто автобус затри 8 живота. В този сайт десетки пътници разказват своите преживявания с фирмата. Темата започва през 2008 г. и не спира да трупа нови и нови истории на безумието до деня на катастрофата.
Невероятни истории! Един човек е щял да пропадне от седалката си на земята, защото автобусът за Бургас имал дупка! Това се случва през 2009 г. Пътничка разказва как шофьорът на друг автобус спирал често да сипва масло, защото то изтичало на магистралата. Ако някой в ДАИ е искал да си върши работата, е имал цели 3 години да закрие фирмата.
След поредната автобусна касапница ДАИ направи акция, в която си вършиха работата цели 10 дни след катастрофата. Написаха над 200 акта за технически неизправности на автобуси. Вършеха това, за което им се плаща от данъкоплатците, повече от седмица. И това, че си вършат работата, беше толкова сензационно, че беше отразявано като събитие. От днес акцията свършва и ще се върнат в храстите, за да рекетират тираджии (ако си мислите, че катаджиите са най-големите рекетьори, разпитайте някой шофьор на ТИР).
След края на акцията идва време за реалността и за равносметката. Освен вече убитите в катастрофата, държавата ще съди и ще съсипе живота на шофьора на рейса и на семейството му. Нека някой обясни с какво е виновен този човек? Ще бъде осъден само по една причина - защото живее тук. В държава, в която талон за технически преглед може да вземе и колата на Фред Флинтстоун. Държавата, в която в разписанието на автобуса е заложено клетият шофьор да нарушава закона, а собственикът на фирмата не му е плащал заплата от месеци.
Този човек е жертва, а не виновник. Каква е тази държава, която съди шофьор на автобус само защото го е карал? Престъпление е, че автобусите ковчези са на пътя. Престъпник е този, който ги е пуснал и им е "дал" техническия преглед. Престъпник е собственик на фирма за автобуси, който ремонтира автобусите си с монети от 5 стотинки.
На шофьора от "Тракия" се случва това, което се случи на шофьора на автобуса от Ямбол.
Автобус с 24% активност на спирачките на едно от четирите колела и нула процента на останалите три колела. Получил разрешение да бъде на пътя от държавата България чрез лицензиран пункт. Един от спирачните детайли закрепен с монета от 5 стотинки. Не от шофьора. На мястото, където трябва да обърне, има неправилно спрели коли. Полицай казва на шофьора да се изкачи на висок връх, за да обърне. Въпреки че законът казва друго. Не глобява неправилно спрелите. Автобусът се спуска. Спирачките не държат по стръмния наклон. Смазани са 18 души. Осъден е шофьорът - 13 години затвор.
Запознах се лично с този човек. Смазан от държавата. Виновен за това, че е тук. Не съдете шофьорите на автобусите убийци! Това е безумно и адски несправедливо. Да съдиш шофьор на автобус ковчег е все едно да глобиш майка с количка, която ходи по шосето, докато на тротоара са спрели коли, които никой не закача. Каква ще бъде ползата за обществото, ако един шофьор влезе в затвора, щом причините за катастрофите продължават да съществуват и катастрофите продължават да се случват?
Източник: Стоян Георгиев, bTV |