На всеки пазар има търсене и предлагане. В момента обсъждаме как да увеличим предлагането на електронни услуги, но трябва да се стимулира и търсенето. Затова е добре да помислим да даваме безплатен електронен подпис на всеки българин, който го поиска. Това предложи министърът на икономиката, енергетиката и туризма
Трайчо Трайков по време на демонстрация на възможностите за електронен обмен на информация между държавните институции. МИЕТ е едно от петте ведомства, чиито деловодни системи са синхронизирани за получаване и изпращане на кореспонденция помежду им по електронен път. В системата са включени още МТИТС, МРРБ, МВнР и АПИ.
На представянето присъстваха премиерът
Бойко Борисов, министри и представители на държавни институции. Обменът на документи по електронен път е първи етап от въвеждане и реалното функциониране на електронното правителство.
Целта на МИЕТ е до края на първото тримесечие на 2012 година да имаме портал за електронно деловодство, през който всички граждани и фирми да могат да подават документи, подписани с електронен подпис, в деловодството на министерството, допълни Трайков. Това е една от мерките за подобряване на бизнес средата и за ефективна и прозрачна администрация.
Чрез планираното въвеждането на електронно деловодство в МИЕТ всеки гражданин ще може да следи докъде е стигнала неговата преписка и да получава бързо, лесно и удобно отговори от администрацията. В рамките на 2012 г. планираме да намалим с 80% вътрешно-ведомственият обмен на хартиени документи и да въведем пет електронни услуги в туризма, подчерта Трайков.
Действащото електронно управление ще намали административната и регулаторна тежест за бизнеса, ще улесни обслужването на хората, ще повиши прозрачността и ефективността на работа на администрацията. Електронният обмен на данни и документи пести време и пари на бизнеса от една страна и от друга - ще оптимизира документооборота и ще понижи разходите да получаване и предоставяне на административни услуги.