Министър Павлова уточни: "Ние говорим за цялостна промяна на системата и от тези винетки, които сега ползваме, хартиените, да минем към електронни винетки, от една страна, и от друга страна, ТИР-овете - над три тона и половина превозни средства, да заплащат за изминато разстояние. Да кажем, както е в Австрия, както е в Германия, леките автомобили не заплащат тези такси. Това е голямата разлика, те просто ще минат на електронна винетка, а тежкотоварните превозни средства да заплащат за минаване вече, което е реалистично, за да може 2017-2018-а година да започне като процес. Нека да имаме ясно разяснение, че няма да се заплаща от коли и от леки автомобили. Едва ли не до Варна ще ни струва толкова пари, не, изобщо грешно интерпретиране на темата".
Въвеждането на тол системите за таксуване при ТИР-овете е възможно да оскъпи с 1 до 2 процента превозваните от тях стоки, каза за БНР Петко Ангелов, заместник-председател на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ). Другият вариант е оскъпяването на превозите да е за сметка на самите превозвачи.
Мисля, че нормалният вариант е да се повишат малко цените на стоките, но трудно ще се получи. Според мен, ще остане за сметка на превозвачите тези цени. Ще се повишат спрямо таксата, която е тол таксата, просто ще се повишат с един - два процента, транспортът ще се повиши. За превозвачите е добър вариант, но за транзитният превоз не е добър вариант, защото един чуждестранен превозвач ще преминава България за осем евро, което не е нормално. Тези пари не стигат за поддръжка на пътищата.