Експертът напомни, че преди да се отворят ценовите оферти, бяха предвидени 200 млн. лева за изграждане на тол система. "Но тя ще струва с 50 млн. лева по-малко, което е добре за бюджета на държавата и за данъкоплатците", смята Грозданов.
Очакванията са, че чрез новата система приходите ще бъдат между 800 млн. и 1 млрд. лева на година.
"Но тази система има и много разходи, които трябва да се изплащат всяка година за поддръжката ѝ", припомни експертът. Той прогнозира, че ако се сложи много висока цена за преминаване през нашите пътища, но не предлагаме достатъчно качество, трафикът може да ни заобиколи и местният бизнес ще трябва да изплаща тази система.
"ЕС казва, че трябва да се изгради в цяла Европа единна система за таксуване. В момента из цяла Европа са различни системите, с различни бордови устройства и различно отчитане", напомни експертът от Клъстър "Зелен транспорт" и допълни, че в Западна Европа системите са по-модерни, отколкото в Източна Европа.
"Питаме се дали имаме нужда от такава модерна система, при положение, че нашите съседи - сърби, хървати - са на бариерен принцип чрез билет. Но България е част от ЕС, трябва ли да внедряваме система, която после да се налага да я модернизираме", риторично попита той