"Адаптация към условията на учебно-възпитателния процес, чиито изисквания непрекъснато се завишават, обкръжаващата среда и формирането на личността на тази възраст са предпоставка за детските неврози", поясни директорът на МБАЛ - Благоевград д-р Митев.
Най-често застъпените фактори за възникване на неврофункционалните разстройства са психичното натоварване и нерационалният дневен режим, неправилният възпитателен подход и променливото отношение на родителите към детето, допълни още болничният директор.
В проучване на здравните експерти е установено, че почти половината деца изживяват страхова нагласа. Статистиката сочи, че невротичните разстройства се установяват при 31% от момчетата и 28% от момичетата, децата най-често срещат трудности в общуването със своите връстници.
Фактите показват още, че близо 40% от децата страдат от неспокоен сън, а 2/3 от възрастните (родители, учители и други) прибягват до агресивни действия - викове и забележки, за да контролират поведението на децата.
Нервните разстройства при определени условия могат да станат причина за промени в характера и реактивността на поведението.