Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Свързват туристическите информационни центрове в национална мрежа
Автор: Екип Burgas24.bg 16:23 / 23.11.2010Коментари (0)504
©
Новосъздадените и съществуващите до момента туристически информационни центрове в страната ще бъдат свързани в единна национална мрежа не по-късно от 2015 г. Целта е да се уеднаквят работните практики и стандарти в обслужването на българските и чуждестранни посетители на място и предлагането на информация за туристически обекти, маршрути и услуги на територията на общината, на която те се намират. Това заяви Мария Иванова, директор на Дирекция "Туристическа политика" в МИЕТ днес при представянето на проекта "Създаване на мрежа от туристически информационни центрове, функционираща въз основа на единни стандарти".

В цялата средносрочна рамкова програма на МИЕТ за ефективен национален маркетинг и подобряване информационното обслужване в сектора, това е първият проект в подкрепа на местните общности, бизнес и структури в сферата на туризма. Той се финансира по ОП "Регионално развитие" на стойност 637 хил. лева и трябва да бъде завършен за 2 години.

Общо в Националния туристически регистър досега са вписани 64 информационни центрове (ТИЦ), които съществуват под различни наименования, с нееднородни функции, дейности, оформление, оборудване и работно време. От тях 46 са общинска собственост, 12 на неправителствени организации и 6 към частни фирми, създадени по различни фондове и програми, подчерта Мария Иванова, която е и ръководител на проекта. Според нея проблемът не е в различния правен статут и организационна структура на ТИЦ, а в това, че те не предлагат еднакво качество на обслужването и туристите трудно могат да се ориентират каква информация да търсят на място в общините.

Целта на проекта е да анализира сегашното състояние на ТИЦ и да изработи обща визия и концепция за тяхната дейност, като ги свърже в национална мрежа и единна информационна система. По този начин центровете ще се превърнат в ключово място за набиране и разпространяване на информация за разнообразни продукти и услуги, подпомагане на национални и местни политики и пълноценно използване на туристическия потенциал на региона. Проучване на МИЕТ за ефективността на националния маркетинг сочи, че ТИЦ са четвъртият по значение източник за търсене на туристическа информация, след интернет, държавната администрация и специализираните печатни издания у нас. За 41.5% от посетителите, те са основен канал за запознаване с интересни забележителности и маршрути, места за настаняване, развлечения и почивки на територията на общината.

Създаването на единни стандарти за достъпност, оформление и оборудване на ТИЦ не е нова регулация в бранша, а предпоставка за увеличаване търсенето на туристически продукти и услуги с по-висока добавена стойност и развитие на местния бизнес, подчерта Мария Иванова. Според нея включването на информационните центрове в националната мрежа ще е доброволно, но при спазване на минимални изисквания за извършване на основната дейност, начина на събиране и предоставяне на информацията, качеството на обслужването на потребителите и професионалната квалификация на персонала.

Разчетите на МИЕТ сочат, че поне 70% от съществуващите и новооткрити ТИЦ ще се свържат в общата информационна система. Повишаването на тяхната разпознаваемост ще доведе до ръст от 5% на база планирани 680 хил. посетители в страната за 2013 г. Очаква се увеличаване и с 1 ден на престоя на 6 на сто от туристите, което са допълнителни 40 хил. броя нощувки, от които 1б хил. на чужденци.

Членството на туристическите центрове в националната мрежа не е ограничаване на тяхната дейност, право на собственост или финансова самостоятелност, подчерта и Гергана Ракова, координатор на проекта. Според нея те ще имат само конкретна полза от това - достъп до базата данни в мултимедийния каталог на МИЕТ, експертна и методическа помощ, специализирани програми за обучение на персонала, участие в срещи, семинари, промоционални събития, туристически борси и изложения. Целта е постигане на обща визия, функции и стандарти, което да улесни потребителите на място и пълноценното използване на наличните ресурси по региони.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Изкуствен интелект
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: