Свободно и безплатно ще правим справка за фирмите във фалит

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
15:40 / 21.02.2025
814
Министерство на правосъдието предлага нова Наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон, качена за обществено обсъждане.

Причината са приетите промени в Търговския закон, с които се предвиди, че актовете в производствата по несъстоятелност, стабилизация и погасяване на задължения на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност, който се води и поддържа от Министерството на правосъдието. Министърът пък трябва да издаде наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност.

В наредбата е записано, че регистърът е публичен и се води в електронна форма. Той е част от автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация (АИСПНС), която е достъпна на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор "Правосъдие“.

В регистъра се открива електронна партида на предприемача след получаване на първия акт, подлежащ на обявяване или вписване. Електронната партида съдържа раздели "Данни за предприемача“, "Стабилизация“, "Несъстоятелност“ и "Погасяване на задължения“, чието съдържание е подробно уредено. Към електронната партида се води дело в електронна форма, в което се прилагат заявленията, документите, удостоверяващи вписаните обстоятелства, обявените актове и други документи. Всяко вписване и обявяване на обстоятелства и актове в регистъра получава регистърен номер, който е публичен.

Достъпът до вписаните обстоятелства и обявените актове в регистъра е свободен и безплатен. Регистърът осигурява възможност за извършване на справки чрез публични интерфейс на регистъра или информационната система за обмен на справочна  удостоверителна информация (RegiX).

Справките чрез публичния интерфейс на регистъра се извършват чрез търсене по определени критерии, които позволяват идентификация на предприемача и делото, във връзка с което се вписват или обявяват актове и обстоятелства в регистъра.

В допълнение на свободния достъп, регистърът предоставя по заявление и срещу заплащане на такса следните административни услуги: издаване на удостоверение, извършване на писмена справка за вписани обстоятелства, издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него, пише Pariteni. Заявлението за предоставяне на административна услуга се подава по образец, който се публикува в Автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация.

Заявлението може да бъде подадено и в електронна форма през публично достъпен интерфейс в АИСПНС.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Спират програма "Саниране"
Влизат в сила нови правила за българите, пътуващи до Обединеното ...
Ще се реши ли проблемът с фалшивите тестове за наркотици?
Напусна ни уважаван писател и журналист
Първите щъркели пристигнаха
250-килограмова мечка вилнее в Родопите


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).