Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Свободно и безплатно ще правим справка за фирмите във фалит
Автор: Екип Burgas24.bg 15:40 / 21.02.2025Коментари (0)813
©
Министерство на правосъдието предлага нова Наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност по чл. 760е от Търговския закон, качена за обществено обсъждане.

Причината са приетите промени в Търговския закон, с които се предвиди, че актовете в производствата по несъстоятелност, стабилизация и погасяване на задължения на предприемача се вписват или обявяват в регистъра по несъстоятелност, който се води и поддържа от Министерството на правосъдието. Министърът пък трябва да издаде наредба за условията и реда за водене, съхраняване и достъп до регистъра по несъстоятелност.

В наредбата е записано, че регистърът е публичен и се води в електронна форма. Той е част от автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация (АИСПНС), която е достъпна на Единния портал на органите на изпълнителната власт в сектор "Правосъдие“.

В регистъра се открива електронна партида на предприемача след получаване на първия акт, подлежащ на обявяване или вписване. Електронната партида съдържа раздели "Данни за предприемача“, "Стабилизация“, "Несъстоятелност“ и "Погасяване на задължения“, чието съдържание е подробно уредено. Към електронната партида се води дело в електронна форма, в което се прилагат заявленията, документите, удостоверяващи вписаните обстоятелства, обявените актове и други документи. Всяко вписване и обявяване на обстоятелства и актове в регистъра получава регистърен номер, който е публичен.

Достъпът до вписаните обстоятелства и обявените актове в регистъра е свободен и безплатен. Регистърът осигурява възможност за извършване на справки чрез публични интерфейс на регистъра или информационната система за обмен на справочна  удостоверителна информация (RegiX).

Справките чрез публичния интерфейс на регистъра се извършват чрез търсене по определени критерии, които позволяват идентификация на предприемача и делото, във връзка с което се вписват или обявяват актове и обстоятелства в регистъра.

В допълнение на свободния достъп, регистърът предоставя по заявление и срещу заплащане на такса следните административни услуги: издаване на удостоверение, извършване на писмена справка за вписани обстоятелства, издаване на заверено копие на хартиен носител от електронен образ на заявление или приложения към него, пише Pariteni. Заявлението за предоставяне на административна услуга се подава по образец, който се публикува в Автоматизираната информационна система за производство по несъстоятелност и стабилизация.

Заявлението може да бъде подадено и в електронна форма през публично достъпен интерфейс в АИСПНС.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Грипна епидемия обхвана страната
Мигрантски натиск към България
България и Войната в Украйна
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: