Съветите на специалиста: Как да насочим правилно рекламата си в социалните мрежи
Бариерата за пускане на реклама в дигиталните платформи е много ниска. Реално всеки бизнес може да започне да рекламира с 1 долар на ден във Facebook, Instagram и останалите социални мрежи. Другото голямо предимство е, че възможностите за таргетиране са много по-големи в сравнение с традиционните. Това каза специалистът по дигитален маркетинг Денис Паскалев в предаването "Човекът на фокус" на "Фокус".
Дигиталните платформи разполагат с много отправни точки, по които да определят дали даден продукт или услуга ще бъде интересен на потребителя, обясни той. Самите рекламни платформи разполагат с алгоритми за насочване на рекламата, които са самообучаващи се. "На база на всички данни, които те събират, този алгоритъм се самообучава и започва да разбира по-добре кои са хората, на които да го предложи. В началото започва с една по-широка аудитория, опитва различни сегменти и в момента, в който вече събере достатъчно данни, има възможността да насочи рекламата към точно определени хора. Затова голяма част от рекламодателите, които в момента рекламират във Facebook и Instagram, не задават никакви критерии за насочване на рекламата, знаейки че алгоритъмът след няколко дни ще успее да намери точната аудитория“, обясни Денис Паскалев.
По този начин рекламата се таргетира и инвестициите имат по-добра възвращаемост. "Не е нужно да се достигне до огромна аудитория, за да намерим точно хората, които биха купили наш продукт или услуга. Рекламните платформи имат интерес рекламодателите да успяват да постигат резултати, защото по този начин те харчат повече в тези платформи и съответно генерират по-големи приходи“, коментира специалистът.
Преобладаващата част от рекламите вече представят видеосъдържание. "Поради това цената за показване на една статична реклама в момента е два пъти по-ниска от цената за показване на видеореклама. Добре е да имаме солиден микс между статични изображения и видеосъдържание. В момента много се залага на съдържание, генерирано от потребители, или такова, което прилича на генерирано от потребители. Това работи добре поради две причини – заобикаля защитните механизми, които голяма част от потребителите са изградили, и е много по-лесно за определени потребители да се асоциират с човека, който виждат във видеото“, каза още Денис Паскалев.