Намаленията започнаха от пробуждането на магазините след Новогодишната нощ. Цените в големите вериги за дрехи са с от 20 до 60-70 процента по-ниски. По закон, търговците трябва да задържат намаленията не по-малко от един ден, но и не повече от месец. А клиентът задължително трябва да вижда и старата, и новата цена на етикета. Ако стоката е била намалена за Коледа, но по-малко от месец, за да има право на ново намаление, търговецът трябва да изчака коледната цена да навърши 30 дни.
Първо свършват размерите, после и цветовете. Въпреки че през януари сме поохарчени. Първият месец на новата година е времето на намалените играчки, електроуреди и дрехи.
Недоволните клиенти се оплакват на Комисията за защита на потребителите най-вече, че няма достатъчно от намалените стоки или се съмняват дали по-ниските цени са истински.
Въпреки че намаленията през последните години вече не са толкова по сезони, има хора, които специално пътуват в чужбина, за да пазаруват от големи разпродажби. Гери Дончева е ходила за зимни намаления до Щатите два пъти.
Специално пътувам за намаленията в Америка от 2-ри до 12-ти януари. "Дрехи, техника, дори да струва 1000 долара, можеш да го купиш за 5 - това си е сериозна компенсанция, още с първото нещо си избил билета", казва тя. Въпреки празните джобове, януари остава месецът на изобретателните търговци и следколедните шансове за малка радост.
Ако търговците не спазват закона, малката радост, че все пак имат клиенти през януари, може да им струва до 3 хиляди лева, ако не са задържали старата цена на стоката поне месец. Санкцията е до 15 хиляди лева, ако на витрината пише до 50 процента намаление, а вътре клиентите се изненадат, че това важи само за един продукт или много малка част от стоките.
Източник: Нова ТВ
Още по темата (109): | |