ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Станаха факт важни промени за българските рибари и морски кадри | ||||||
| ||||||
Народните представители от 43-тото Народно събрание Иван Вълков и Димитър Бойчев проведоха поредица от срещи с рибарски сдружения и с представители на Морска администрация, за да чуят различни гледни точки. Нещо повече, сами рибари проведоха подписка с искане за промяна. Затова депутатите от ГЕРБ подготвиха предложения за промяна така, че те да отразяват желанието на рибарите и собствениците на лодки. Идеята беше приета от министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията във второто правителство на Бойко Борисов - Ивайло Московски. Ето в какво точно се състоят важните промени наредбата: Най-после се постига изравняване на българските национални изисквания за правоспособност с тези от международната конвенция. Прекият ефект ще е това, че ще запази конкурентноспособността на нашите морски кадри от изпълнителско ниво от типа на рулеви,мотористи и квалифицирани моряци от палубна или машинна команда. До момента родните изисквания бяха прекалено завишени и част от моряците ни просто не можеха да ги изпълнят. От сега нататък инженерни кадри с висше образование по ел.специалности, различни от "Еектрообзавеждане на кораба", ще имат възможност да придобият сертификат за корабен ел.механик след съответно допълнително обучение. За такива позиции има постоянно търсене в световен мащаб, а международната конвенция дори не изисква висше образование Благодарение на промяната, предложена от Вълков и Бойчев, беше премахнато едно много тежко изискването към капитаните на кораби до 40 бруторегистър тона / в тази категория влизат лодките и корабчетата за разходка/. Новите текстове носят на бранша сериозно облекчение, защото условието вече е капитанът на такъв плавателен съд да може да бъде този водач, който поне една година е превозвал до 12 човека, премине през два кратки курса и положи изпит, за да получи право да вози група 35 човека. Първият курс е задължителният "Управление на тълпата", за придобиване на психологически техники и умения на капитана да организира и ръководи по-голяма група хора при сложна ситуация. Вторият е в рамките на два или три дни и включва обучение за мерки за безопасност, сигурност и практически действия при превоз на хора. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета