Според експерт причината за катастрофите с млади шофьори е, че карат мощни коли, за които нямат подготовка

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
10:48 / 19.09.2024
521
Две от причините за многото катастрофи с млади шофьори са родителите и това, че им се позволява да управляват много мощни автомобили, за които нямат подготовка. Това каза инж. Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка и член на Европейската федерация на автоучилищата, в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус" пред Ася Александрова. 

525 са загиналите при катастрофи през 2023 г., а около 9100 са тежките пътнотранспортни произшествия. До момента загиналите на пътя са около 320, а тежките ПТП са около 6300, посочи печалната статистика Иванов.

Организацията на движението, поддръжката на пътищата и контролът на движението трябва да работят в синхрон, а сега това не се случва. "Разговорът между институциите не се състои, липсва комуникация. Има голяма доза демагогия в цялата тази масовост на интерпретация, че нещо би могло да се постигне на добра воля. Визия 2020 с намаляване с 50% на загиналите по пътищата в европейски аспект не се осъществи. Сега новата визия до 2050 г. да намалим броя на загиналите на нула също няма да стане“, смята Йонко Грозев.

Международни експертизи показват, че България е страната с най-лоши пътища и най-лоша организация на движението, посочи той. "Знаците не се виждат от клоните, а те са най-удобното място, от което се прави засадата от страна на полицаите с тези вече много на брой камери. Тези полицаи са разположени не за да помагат на пътя – това е хранилката, с която през последните две години се платиха изборите. Абсолютна демагогия е, че няма събираемост на глобите. Над 700 милиона вече са събрани от глоби, а изборите струват около 600 милиона“, коментира Иванов.

Средствата от глобите и санкциите трябва да влизат във Фонд "Пътна безопасност“ и да се върнат отново на пътя. "И ако има нормална дискусия между институциите, бихме могли с 30% да намалим ПТП за 10 години“, вярва председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Според него трябва да бъде въведено продължаващо обучение, какъвто модел действа в Европа. То трябва да бъде поето от държавата – само по този начин ще се намали броят на ПТП и загиналите на пътя.

Възпитанието в семейството и в училището се отразява върху агресията на пътя, отбеляза Йонко Иванов. "При нас идват едни деца, с които трябва да бъдем и педагози, и психолози, за да можем да разчупим този лош модел. Ние им даваме най-доброто от шофирането в тази лоша инфраструктура, която имаме, и при тази лоша организация на движението. Липсата на диалог между институциите, които се занимават с темата "Пътна безопасност“, води до тези последствия. Аз неслучайно казах, че за обучението през целия живот трябваше да се създаде нова система за обучение по пътна безопасност в училищата“, допълни той.

Виж коментарите (0)

Още по темата (245):
19.09.2024 Тежка катастрофа! Един е загинал, трима са пострадали
18.09.2024 Засилен полицейски контрол в страната
16.09.2024 Верижна катастрофа с три тира!
16.09.2024 Катастрофа на АМ "Тракия"! Образувало се е задръстване
15.09.2024 На АМ "Тракия" има 11-километрова тапа заради няколко катастрофи
15.09.2024 Катастрофа край Карнобат причини километрично задръстване на АМ "Тракия"
Още новини от Национални новини:
Мохамед Халаф: Влизаме в нова война
Проф. Рачев шокира с тази ранна прогноза, ето каква зима ни чака
ЦИК: Не е вярно, че хартията за машинно гласуване не съответства ...
Удрят ни дъждове и гръмотевици
Международен анализатор: Ако се докаже българска следа в атаката ...
Ето го мъжа, пребил човек заради паркомясто в София


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).