Спешна помощ въвежда специален телефон за пациенти с коронавирус
Спешна помощ въвежда специален телефон за пациенти с коронавирус. Причината е, че националната линия 112 вече прегрява от огромен брой обаждания. Така се създава риск хора в нужда да не могат да се свържат навреме със спешните екипи. За да заработи новата линия се търсят студенти по медицина.
"Само за 2-3 часа се натрупват 60-80 адреса за коронавирус. И отделно са другите спешни адреси", обясни говорителят на ЦСМП Катя Сунгарска.
За да се отвори такава линия обаче трябва да има кой да отговаря и на нея. "Набираме студенти по медицина, които да назначим на трудов договор, за да работят на телефони и да се отзовават само на COVID сигнали", обясни Сунгарска.
И в момента, въпреки че работят извънреден брой екипи, от Спешна помощ признават, че понякога се бавят с часове, докато се отзоват на сигнал за коронавирус. Причината - пълната дезинфекция, през която преминават и медиците, и линейката.
Ако продължи да расте броят на сигналите, то забавянето ще стане още по-голямо, казват лекарите. И споделят и другото си опасение - медицинските екипи да намелят. Само за последните два дни те са с 2 по-малко. Заради катастрофи, след които лекарите се превръщат в пациенти.
"Най-честите причини за инциденти са при преминаването на червен сигнал с включена сигнализация и поне един шофьор не прави път. Така се стига до сблъсък", обясни за Нова тв Радослав Георгиев, ръководител "Автобаза" в ЦСМП – София.
Така в този момент в сервиз има 11 линейки, а ремонтът понякога отнема месеци. В Спешна помощ има само няколко резервни линейки, които екипите могат да използват след като станат инциденти. Ако обаче и те се счупят, медиците остават с вързани ръце.