Обмисля се необходимостта от направата на трета лента по АМ"Тракия", в участъка Пловдив - София. Темата е била поставена на вниманието на министерството от представители на община Пловдив по време на срещата там. Това каза пред журналисти в Пловдив служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, предаде репортер на Plovdiv24.bg.
Това може да се направи само след анализ, който да докаже необходимостта от трета лента, каза министър Коритарова. Обмисля се още и нещо по-дългосрочно като решение, като например дублиращо трасе на АМ "Тракия".
Догодина ще бъде пуснат технико-икономически анализ с пътна безопасност, който да прецени нуждата от трета лента или алтернативно трасе, или някакви други варианти.
Проблемът с третата летна е с многото съоръжения, които се намират по тази част от магистралата - от София до 70-ти км. Някои от тях ще трябва да се сменят и заради тях направата на трета лента би излязло доста скъпо. Затова именно ще се изчака какво ще покаже анализът, за да се прецени дали е целесъобразно.
"За нас е важна инфраструктурата за движение по пътищата и затова МРРБ и АПИ работим усилено по тази тема. Имаме готовност за усилени ремонтни дейности по пътищата, за да създадем необходимата добра инфраструктура за зимния сезон.", каза регионалният министър.
По думите на Коритарова през летния сезон не са правили ремонти, за да не създадат допълнителни затруднения по пътищата за туристите.
Неотложен ремонт е било направено през лятото по АМ "Тракия", като АПИ са приложили нов метод, за да се ремонтира значителен участък, без да се преустановява движението.
"АМ "Хемус" е нашето предизвикателство, ето защо и тази година подновихме дейностите по строителството на следващия участък след пътен възел "Бояна" .и работим за това до края на тази година да пуснем първия пътен участък", каза още Коритарова.
В града под тепетата Коритарова откри Десетата юбилейна годишна конференция, посветена на пътната безопасност - "Визия 0" - Нула жертви при пътнотранспортни произшествия", организирана от Сдружение "Българска браншова асоциация пътна безопасност".