Спад на продажбите на нови коли в Европа, при нас обаче е обратното
Докато в България пазарът на нови автомобили расте, то в останалата част на Европа, търговията на нови коли намалява. С 3,1% са се понижили продажбите на автомобили в ЕС за първите шест месеца на 2019 година. Това сочат публикуваните днес данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Малко под 8,2 милиона нови автомобили са били регистрирани в ЕС, като продажбите са намалели на всички големи пазари в ЕС. Изключение прави само Германия, където има ръст от 0,5%.
Само през юни регистрациите на годишна основа са се понижили със 7-8 процента до 1,45 милиона автомобила. Според асоциацията това се дължи в голяма степен на отрицателните календарни фактори. В България продажбите на нови автомобили през първите шест месеца на годината са се увеличили с 1,3 процента до 18 323 автомобила спрямо 18 082 автомобила през същия период на миналата година.
Регистрациите през юни са се понижили с 9,2 процента до 3255 автомобила спрямо 3586 през юни 2018 година. Лидер на пазара на ЕС за нови автомобили за януари-юни е Фолксваген (Volkswagen) с 24-процентов дял от продажбите, който е почти непроменен спрямо дела от 24,5 процента, които германският концерн е имал през същия период на миналата година.