© | | От "Софиямед" описаха подробно хронологията със случая с бебето Никол - от момента на раждането му до момента на преместването му в "Токуда"."Във връзка с обвиненията, че укриваме факти заявяваме, че с цел да не се възпрепятства работата на компетентните органи всеки от нас е подписал декларация да не изнася информация. Затова сме умерени в изказванията и медийните си изяви!", обясняват в съобщение до медиите от ръководството на болницата.
Ето пълния текст на съобщението:
"Във връзка с изнесена информация от предварителен доклад на агенция "Медицински одит" и констатираните от него нарушения ръководството на УМБАЛ "Софиямед" заявява следното:
Ужасният инцидент с новородено, шокира целия екип на лечебното заведение и обществеността. За съжаление поводът се използва за компрометиране и демонизиране в медийното и обществено пространство на болница, в която работят доказали се специалисти, които ежедневно се борят за живота и здравето на хората.
Поради появилата се в медиите информация от доклада на агенция "Медицински одит" искаме да дадем яснота относно предприетите действия за стабилизиране състоянието на пострадалото дете в УМБАЛ "Софиямед" .
На 18-ти април 2015г. сутринта дежурният в отделението екип установява, че детето е неспокойно, с по-изразена жълтеница и температура. Само по себе си това не е необичайно състояние- някои деца прекарват по-лека, а други по-тежка физиологична жълтеница. По този повод са назначени кръвни изследвания, резултатите от които показват завишени стойности на билирубина в кръвта, /пигмент, който оцветява кожата и очите в жълто/, и анемичен синдром. На базата на тези изследвания се преценява, че е необходимо кръвопреливане и процедурата е задействана - искане на кръв, доставка на цялостна кръв и предварителни тестове за съвместимост.
В 14:00ч. след дадено съгласие от страна на майката кръвопреливането е започнато и приключва в 18:30ч. без проблеми. Независимо от него състоянието на детето не се подобрява - става по-отпуснато, стене и в късния следобяд се появява подкожен ливиден оток на главата. Никой към този момент не е допускал причината за влошаване, така че реанимационните действия са насочени към борба с анемията, а не с травма. Отокът на главата обезпокоява дежурния лекар и той търси неонатолог от отделение с по-високо ниво на компетентност, в случаят болница Токуда.
След разговори между лекарите в двете болници детето е преведено за реанимация, диагностично уточняване и терапия на неясно възникнало влошаване на състоянието. При разговор между лекарите е уточнено, че допълнителни параклинични и инструментални изследвания ще бъдат направени на място в болница "Токуда" - според динамиката, състоянието и новопоявили се симптоми. Детето е преведено в 19.30 часа на 18.04. 2015г.
Уточняваме, че всяко състояние се преценява прецизно и се проследява в динамика. На prima vista диагноза не се поставя! Както е известно - и от болницата, в която е преведено детето съобщават четири дни по-късно за оказано насилие с неизвестен извършител .
Твърденията, че детето не е прегледано и проследено в УМБАЛ "Софиямед" не отговарят на истината. За проследяването, стабилизирането и поддържането на жизнените му функции са извършени необходимите лечебни действия!
Надяваме се, че предоставената информация по възникналия въпрос ще даде яснота. Покрай войната, която се води срещу УМБАЛ "Софиямед" се забравя, че в дъното на скандала е едно жестоко пострадало малко дете. Ръководството на УМБАЛ "Софиямед" се извинява на родителите, които независимо от техните желания,са длъжни да понасят всичко това отново и отново.
Относно изнесената информация за изработените часове по граждански договор на акушерката Емилия Ковачева ръководството на УМБАЛ "Софиямед" заявява, че от началото на годината -2015 г. тя действително е положила 240 часа допълнителен труд - за четири месеца.
Конкретно за месец април обаче - тя е положила 2 дежурства по 24 часа от началото на месеца, а от 10 до 15 април 2015 г. е имала 5 свободни дни! Ужасният инцидент се случва на 17/18.04. 2015 година.
Относно камерите, поставени в лечебното заведение постъпиха различни забележки - от "защо не се гледат непрекъснато" до "защо са поставени и дали не се нарушават правата на пациентите". Заявяваме, че благодарение на камерите стана възможно да открием извършителя, а относно нарушените права на пациенти - на различни места в болница има стикери, които дават информация за наличните камери." |