Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
След скока на куриерските услуги – начините на доставка определят цената, кое ни излиза най-евтино
©
Обявеното поскъпване на куриерските услуги от началото на месеца с около 10% изправи стотици хиляди онлайн ориентирани потребители у нас пред резонния въпрос ще се отрази ли тази промяна за крайните потребители при пазаруването през интернет. Електронните търговци също са изправени пред предизвикателството за намиране на решения, които неминуемо дават отражения в техните политики за управление на бизнеса им и конкуренцията в сектора.

Нови условия на куриерските служби

Транспортно-логистичните причини, довели до повишаването на цените на доставките, задължават електронните търговци най-малкото да инвестират ресурси в обновяването на информацията на своите магазини или платформи за актуалните ценови условия за изпращането на онлайн покупките до своите клиенти.

Цената или методът на изчисляването трябва да са ясни преди покупката

Европейското потребителско законодателство задължава електронните търговци преди потвърждаване на покупката да информират своите клиенти за цената за доставката или за начина на нейното изчисляване с оглед условията на куриерската служба и избрания от потребителя способ за получаване, пише economic.bg. Тази информация трябва да е поместена в близост до задължителния бутон, който дава възможност на клиентите им по недвусмислен начин да разберат, че потвърждаването на покупката ги обвързва със задължение за плащане.

Начините на доставка определят цената

Днес потребителите могат да избират измежду няколко начина за доставка на техните онлайн покупки. За да няма разочарования, обаче, те трябва да отчетат обстоятелството, че всеки от предложените варианти има своите особености и те често дават отражение върху времето за доставка, удобството, цената, но и екологичния отпечатък, от който все повече хора започват да се вълнуват.

Доставка до адрес

Най-скъпи са експресните доставки и тези до адрес на клиента. Това е така не само заради краткото време, в което потребителят трябва да получи своята покупка или допълнителните разходи за достигането на пратката до конкретния адрес, но и заради необходимата логистика всичко това да се случи по начина, по който е поет ангажимента. Включително, ако клиентът не е открит на адреса, колата да се върне отново там, понякога в рамките на минути или часове, дори при натоварен трафик.

Получаване от офис на куриера

Този избор за доставка дава по-дълъг период от време за получаване на пратката – обикновено до 7 дни, с възможност за удължаване на престоя срещу допълнително заплащане. Той е и по-екологичен, тъй като се спестява отделянето на емисии въглероден диоксид, когато не се разкарва всяка пратка до индивидуален адрес. Цената за получаване от офис на куриера е по-ниска от тази до адрес, в някои случаи разликата е чувствителна.

Предаване във физически обект на е-магазина

Вариантът да си вземете онлайн покупката от магазин на търговеца също ви дава възможност да го направите в по-дълъг период от време (според условията на търговеца/договорката с него), в широк часови диапазон и на сравнително удобна за Вас локация, когато става дума за верига магазини. Така също се допринася за опазването на околната среда, защото да доставката на покупката Ви ще бъде използван автомобилът, който се зарежда магазина с останалата стока. Този метод на доставка обикновено се предлага като напълно безплатна алтернатива.

Взимане от автоматите

Шкафчетата за получаване на пратки дават оптимални условия за доставка и най-добро съотношение цена-удобство. Следва да се има предвид обаче, че времето за взимане от там е 24 часа, което е ангажиращо, но категорично не попречи на това интересът към този метод на доставка да нараства. По данни на Българската Е-Комерс Асоциация само за година има ръст от 1% на 10% на доставките до т.нар. шкафчета.

За оптимално обслужване, което да отговори на потребностите им – планирането Именно на това потребителите трябва да обръщат внимание, защото имат възможност да избират с кой куриер и по какъв начин да бъде доставена поръчката им.

Конкуренцията между различните фирми, както и информираността на потребителите на огромния дигитален пазар и тяхната способност да се възползват от предоставения им там необятен избор между места за пазаруване, стоки и услуги и условия на сделките ще регулират пазара и ще държат цените в оптимални граници.

Могат ли онлайн потребителите да бъдат фактор при ценообразуването при доставките?

Информираността на потребителите на огромния дигитален пазар и тяхната способност да се възползват от предоставения им там необятен избор между места за пазаруване, стоки и услуги и условия на сделките ще им помогнат да се справят и дори да регулират пазара, включително при анонсираното поскъпване на куриерските услуги от този месец.

Съвети към потребителите

– Преди поръчка проверявайте за таксите за доставка, дори да пазарувате редовно от дадения търговец.

– Разгледайте детайлно предлаганите от съответния електронен магазин възможности за доставка и цени при избор на всеки един от тях, за да изберете оптималната за вас опция.

– Обърнете внимание и на методите на плащане – те също имат отношение към крайната цена, която ще заплатите за онлайн покупката си.

– При плащане сверявайте начислените такси с предварително обявените – трябва да платите толкова, за колкото сте били уведомени преди поръчката, а при неактуализирани тарифи разликата не е дължима от вас.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2025 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
51-ото Народно събрание
България и Войната в Украйна
Зимни спортове
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: