Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
След перипетиите на пловдивчанин с "Технополис": Уточниха черно на бяло какво трябва да знае всеки потребител!
Автор: Екип Burgas24.bg 09:56 / 20.07.2017Коментари (4)1969
© Google
След статиите на Plovdiv24.bg "Пловдивчанин огорчен от "Технополис" и "От "Технополис" отговориха на огорчения техен клиент от Пловдив" от Комисията за защита на конкуренцията разпространиха следното уточнение:

Във връзка с видеоразказа на гражданин, който е закупил хладилник от голяма търговска верига и е пожелал да го върне поради това, че не отговаря на желаните от него размери, подготвихме кратък материал за предвиденото в Закона за защита на потребителите относно правото на отказ от покупка.

Вероятно и други потребители не са достатъчно запознати с правата си по отношение възможността за връщане на закупена стока и предлагаме да използваме конкретния случай като повод да разясним този въпрос.

Комисията за защита на потребителите (КЗП) предлага кратка информация за предвидените в Закона за защита на потребителите хипотези, при които може да бъде върната закупена стока:

Дефектна стока

На първо място, това са случаите, в които потребителят е попаднал на дефектна стока (съгласно чл. 122). Тогава един от начините, по които търговецът следва да удовлетвори рекламацията, е чрез разваляне на сделката и връщане на парите (съгласно чл. 124, ал. 1). Другите посочени в закона варианти са безплатен ремонт, замяна или отбив от цената. Има случаи, в които търговци предоставят своя гаранция (т.нар. търговска гаранция), в която се предвижда възможността стока с дефект директно да бъде заменена с нова или приета обратно срещу възстановяване на заплатената за нея сума. 

Покупка през интернет или извън търговски обект

Връщане на стока с аргумента, че не допада на потребителя, не е правилен размер или подходящ цвят и пр. не е предвидено в Закона за защита на потребителите, който е хармонизиран с европейското законодателство. Изключение са случаите, в които сделката е сключена от разстояние (по Интернет) или извън търговски обект (съгласно чл. 50). В тази хипотеза, без да дължи каквото и да било обяснение на търговеца, потребителят има право да претендира за разваляне на договора в рамките на 14 дни след доставката и за връщане на парите също в срок до 14 дни и то по същия начин, по който са били платени.

Законодателят предвижда тази опция с презумпцията, че потребителят не е имал възможност да се запознае с реалните характеристики на стоките само по техни снимка или описание. Правото за връщане на стока, закупена от разстояние или извън търговски обект, обаче, е различно от правото за предявяване на рекламация във връзка с установен дефект, независимо от това дали стоката е придобита от традиционен магазин или от електронен такъв.

Добри търговски практики

Връщането на закупена от традиционен магазин стока без дефект или след изтичане на 14-дневния срок при сделките от разстояние и извън търговски обект е въпрос единствено на добра търговска практика от страна на конкретния икономически оператор и не е нормативно уредено.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
...долу коментарите са мн точни..,добре е магазините да уважават и УХАЖВАТ повече клиентите си,и без това замират....,
0
 
 
Всичко изглежда напълно нормално. Ако хората не прекаляват с правомощията си и фирмите ще бъдат коректни.
0
 
 
А в някои страни ти връщат парите веднага и не ти задават въпроси като им връщаш стоката. "No questions asked return policy"
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
България и Войната в Украйна
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Малолетни нападнаха служител в България мол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: