Скрити уловки дебнат в договорите за бързи кредити, към които традиционно прибягваме около празниците. В случай на забавяне на вноска по заема се активират клаузи, които лесно вкарват човек в дългова спирала, от която трудно се излиза. За това презупреди Богомил Николов, председател на Асоциацията "Активни потребители".
Експертът обясни, че има хора, които са станали редовни клиенти на бързите кредити. Има и хора, които прибягват по принуда към кредитите. Те са най-застрашени, защото рядко гледат условията и рядко го правят информирано.
Той припомни, че по закон информацията за основните параметри на кредита трябва да бъде поднесена в стандартен европейски формуляр, който представлява една таблица. Тя трябва да бъде поднесена при запитване, преди подписването на договора. Идеята е потребителят да се обърне към 2-3 финансови институции, да вземе техните оферти и да може лесно да ги сравни.
При кредитните карти също се наблюдават сериозни уловки. Причината е, че дори стоката на кредит да е евтина, то таксата за обслужването на картата е голяма и общата сума за връщане се оказва неизгодна.
При закупуване на стока в интернет клиентът разполага с 14 дни, за да върне стоката. Единственият разход може да е евентуалните куриерски разноски.
Когато пък купуваме стока от магазин клиентите имат право на рекламация, ако стоката е дефектна, припомни Николов пред БНТ.
Ако връщаме продукта в търговска верига с повече от един обект, той е длъжен да приема рекламацията във всеки един от своите обекти, да регистрира рекламацията в регистър, да ни се издаде бележка и от там вече спорът да бъде решен. Ако не бъде решен, трябва да се търсят е други възможности, посочи експертът.