"През 2011 г. в Румъния местният регулаторен орган откри картел и наложи многомилионни глоби", посочи той. По думите му едно от предложенията е сегашните членове на КЗК да не може да бъдат преизбирани.
Той изнесе данни от днешния ден, според които дизелът в България е четвъртият най-скъп в Европа, а цената на бензина е на пето място. При нафтата разликата със средната са ЕС цена е 15 стотинки без данъците на литър. "Когато отклонението е спрямо средната цена, очевидно конкуренцията е изкривена", посочи Димитров.
По думите му вече е станало ясно, че през 2011 г. 80% от акцизните складове за гориво са били на една фирма. С високи наеми тя може да контролира вноса. Финансовият министър Владислав Горанов е поел ангажимент да даде данни за 2015 г.
Димитров заяви, че вносът на горива у нас може да се улесни след законови промени, с които да стане възможно неизползвани обекти на държавния резерв да се превърнат в държавни акцизни складове. Освен това по идея на митниците, освен отложено плащане на акциз може да се въведе и отложено плащане на ДДС.
Депутатът обяви и че в отговор на въпрос енергийният министър Теменужка Петкова е потвърдила, че 191 млн. лева за капитала на смесеното дружество за "Южен поток" са били взети от "Газпром" и за тях се плаща лихва, въпреки че проектът би трябвало да е спрян.
По думите му битката с енергийната мафия не може да бъде спечелена бързо, но без съпротива срещу нея в момента щяхме да имаме АЕЦ "Белене", която да ни струва скъпо, а да използваме едва 40% от мощностите й.
Мартин Димитров посочи, че в края на септември ще е готов окончателният доклад на американската фирма, която беше ангажирана с международното разследване по казуса "КТБ". Той призова да стане публичен списъкът със замесените лица: "Да се окаже, че са в политиката и акъл ни дават, че са в бизнеса... пък всъщност са участвали в източването на КТБ".
Депутатът посочи, че не е получил ясен отговор за това дали обобщени данни ще станат публично достояние.