Двете страни се споразумяха до 1 юни да не се намаляват доходите на работещите в холдинга. След това влиза в сила бонусната система при заплащането на труда на железничарите. Отпуските се намаляват с два дни и стават 20 дни.
Според новия Колективен трудов договор при пенсиониране железничарите ще получават вече по 8 заплати като обезщетение, а не 9, както е било досега.
До подписването на договора се стигна след стачка на железничарите, която продължи 23 дни. По неофициални сведения стачката е причинила около 2 милиона лева финансови загуби на БДЖ.
От петък влаковете вече се движат нормално, съгласно новия график в сила от 11 декември.
Въпреки подписването на КТД остават в сила намеренията на ръководството на БДЖ за съкращаване на около 2500 човека персонал и на над 130 влака. Билетите за пътуване поскъпнаха с около 15 процента, а досега да напуснат доброволно срещу 6 брутни работни заплати са приели около 1050 служители на компанията.